Közútra szabadított versenyautó a Lamborghini Huracán STO

A Lamborghini saját márkakupájának versenyautóját szelídítették meg annyira, hogy rendszámot kaphasson.

Alapesetben a versenyautó-lét alapfeltétele bizonyos számú homologizációs példány legyártása, a Lamborghini azonban most fordítva csinálja a dolgot, azaz a gyár által szervezett Super Trofeo márkakupában induló versenyautókkal az utóbbi években szerzett tapasztalatokat felhasználva készült a Huracán STO, azaz Super Trofeo Omologato.

A módosított aerodinamikai csomaggal nem csak a leszorító-erőt növelik, de több levegő áramlik keresztül az autó orrában és farában elhelyezett hűtőkön is, a hátsó szárny dőlésszöge kézzel, kívülről állítható. Az első fékeket a lökhárítóban kiképzett csatornák látják el hűtőlevegővel, a hátsók a kocsi alól kapják a friss szellőt. A Huracán Performante-hoz képest 53%-kal nagyobb a leszorító-erő, miközben az aerodinamikai hatékonyság 37%-kal javult.

A felfüggesztésben kiszélesítik a hátsó nyomtávot, új szilenteket és elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat használnak, közvetlenebb áttételezésű kormánygépet szerelnek be és hátsókerék-kormányzás is segíti a vezető dolgát. Az elektronikus beavatkozónak három fokozata van, az STO az utcai program, a Trofeo a száraz versenypályára, míg a Pioggia (eső) a nedves versenypályára lett optimalizálva. A legújabb Brembo CCM-R karbon-kerámia fékrendszer van a fedélzeten, az aktuális F-1-es tapasztalatok alapján készített tárcsák a korábbi (CCB) karbon-kerámia fékrendszerhez képest kisebb erővel működtethetőek, és nagyobb lassulást biztosítanak; fékkopás-figyelő funkció is van a fedélzeti elektronikában.

A Győrben az Audi Hungariánál gyártott 5,2 literes V10-es szívómotor teljesítménye továbbra is 640 lóerő (8000/perc), maximális nyomaték azonban 565 Nm-re (6500/perc) csökkent, de ez az erő már csak a hátsó kerekek közvetítésével jut el a talajra, és jobbak a gázreakciók is. A tetőre kivezetett szívósor ellenállása 30%-kal kisebb az utcai autó szívósoránál, az Akrapovic által gyártott kipufogórendszerben is nagyobb átmérőjű csöveket használnak, azaz könnyebben lélegzik az erőforrás. A gyorsulásadatok: 0-100 km/óra 3,0 másodperc, 0-200 km/óra 9,0 másodperc. A fékutak: 100-0 km/óra 30,0 méter, 200-0 km/óra 110,0 méter. A csúcssebesség 310 km/óra.

A Lamborghini Huracán Super Trofeo Omologato vásárlói minden esetben az Ad Personam program keretében egyedi kialakítású külsőt és belsőt kapnak, persze a Super Trofeo bajnokságban induló versenyautók megjelenését ajánlják a gyáriak a vevők figyelmébe. A vételár Európában adók nélkül 249 412 euró, azaz 90 millió Ft.

A teljes cikket IDE KATTINTVA érhetik el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.