Formula-E helyett a Dakarban és WEC-ben látja a jövőt az Audi

A cég bejelentette: kiszállnak az F-E-ből, helyette a Dakarra és a hosszú távú versenyzésre koncentrálnak.

null

Miután győzelmet győzelemre halmozott, az Audi 2016-ban jelentette be, hogy felhagy a WEC (World Endurance Championship, azaz hosszú távú versenyzés) kategóriával, helyette a motorsport jövőjének tartott Formula-E sorozatra koncentrálja erőit azzal, hogy felvásárolta a korábban „gyári támogatással versenyző” Abt csapatot. A 2017-18-as évadban konstruktőri bajnok lett az Audi, Lucas di Grassi és Daniel Abt összesen 43 dobogós helyezést és 12 győzelmet szerzett az eltelt hat évben.

A hivatalos bejelentés szerint, máshova helyezi a hangsúlyt a cég
Fotó: YouTube

Utóbbi versenyző karrierje idén derékba tört, miután csalt egy virtuális versenyen, de az Audi Sport ettől nem zavartatva magát november 26-án leleplezték a két év alatt kifejlesztett FE07-es Formula-E versenyautót. Ennek a motor-generátor egysége már saját fejlesztés, a mindössze 35 kg tömegű egység több olyan műszaki megoldást is tartalmaz, amely előbb-utóbb az utcai villanyautókba is átkerül majd: a több mint 95%-os hatásfokkal működő egység teljesítménye 340 lóerő!

Szóval a versenyautó leleplezéséről szóló sajtóközleményben még azt írják, hogy a 2021-ben már az FIA által kiírt Formula-E bajnokságban való részvétel támogatja a márka átalakulását egy fenntartható és digitális prémium márka felé. Ez az átalakulás pedig villámgyors volt, hiszen november 30-án már úgy fogalmaz Markus Dussman, az Audi igazgatótanácsának elnöke, hogy „A Formula E elkísérte az átalakulás útján az Audit, és ma a négy karikás márkánál az elektromobilitás már nem jövőbeli álom, hanem a jelen”.

Az Audi Sport elkötelezettségét nézve tehát megállapíthatjuk, hogy a TDI-korszakot egy rövid elektromos korszak követi, amit benzin-elektromos hibrid illetve benzines hatótávnövelős korszak vált. A versenysport világa nem csak a pálya mellett tartogat izgalmakat…

A teljes cikket ITT olvashatja el.

Tisztaságmánia – Audi A6 55 TFSI e quattro teszt

Manapság sokkal gyorsabban változik az autóipar, mint évtizedekkel ezelőtt. Az Audi például az egész márkaimidzsét a quattro összkerékhajtásra építette fel, és hosszú időbe telt, mire a piac egy lapon említette a Mercedesszel és a BMW-vel. Ma már a márkáknak nagyon kicsi a mozgásterük egyéni karakterük kialakításában, mert a változó előírásokra reagálniuk kell, és ahhoz, hogy teljesíthessék a környezetvédelmi normákat, szinte egyhangúlag a villamosítást választják. Nem véletlen, hogy mindhárom német prémiummárka kínálatában megtalálhatók a lágy- és konnektoros hibridek. Ezúttal az Audi vezette be saját üzleti limuzinja megtisztított változatát.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.