Kemény sportautót rejt a puha tető

Nem olcsó a német márka kompakt kabriója, de sokat is kap az ember a pénzéért.

null

Legkésőbb a fronthajtású egyterű megjelenése óta tudják a hozzáértők, hogy mi is az a BMW 2-es sorozat, de az utca embere még nem igazán értesült arról, hogy leválasztották az 1-esről a különleges változatokat, ahová a kupé és a kabrió is számít. Ha valaki vásárol magának egyet az utóbbiak közül, kisvártatva szüksége lehet majd egy családi autóra is. Ez gyakorlati megfigyelésen alapuló feltételezés, amerre a tesztautó elhaladt, nagyon megnézték az emberek, sok gyalogos utánafordul, az autósok közül nem csak a BMW-sek kapták fel a fejüket.

BMW 228i kompakt kabrió
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ebben biztos szerepe volt annak, hogy egy „igazi” színt, az Estoril-kéket (217 500 Ft) kapta a kabrió, amelyhez még az M Sport csomagot (1 219 000 Ft) is kiválasztották, sportosabb megjelenésű lökhárítókkal. Elődjéhez képest nagyobb a karosszéria, ami annyiból érezhető is, hogy átlagos magasságú utas mögött egy hasonló termetű utas gond nélkül elfér, annyi fenntartással, hogy a tető miatt sokkal beljebb van az oldalfal, mint a kupénál. A hátul utazók közötti demarkációs vonalat az ülés síkjából kiemelkedő pohártartó jelenti, amelyet szükség esetén ki is lehet venni.

Elöl tág határok között állítható, jó oldaltartású üléseket találunk, amelynek a segítségével mindenki könnyedén meg tudja találni az ideális vezetési pozíciót
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Remek a tető hangszigetelése, de ennél sokkal fontosabb tulajdonsága, hogy legfeljebb 50 km/órás tempóval haladva menet közben is mozgatható. Arra érdemes odafigyelni, hogy meg kell várni az ablakok bezáródását is, ha csukjuk a tetőt, mert azoknak a mozgatását is megállítja a rendszer, ha túllépjük az 50 km/órát és hibaüzenetet jelez – nyitásnál ebben a fázisban már nyugodtan lehet tovább gyorsítani.

Áramvonalas és elegáns
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A tetőt csak akkor lehet mozgatni, ha senki nem ül a hátsó ülésen, nyitáskor ugyanis pont oda „gyűri” a vásznat a szerkezet, ahol a hátul utazó feje is található. Az utastér szélvédelme felhúzott oldalablakokkal csak városi tempónál kielégítő, a hátsó üléseket elfoglaló szélfogó az, ami akár sztrádatempónál is élvezhetővé teszi a nyitott tetős autózást. A raktér 30 literrel lett nagyobb, de alapvető probléma a meglehetősen zegzugos kialakítás. Megkérdőjelezhető a lenyitható támla hasznossága, hiszen a fix tetődoboz hatalmas teret foglal el.

Sportos elegancia
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Még az idén megismerhetjük a BMW új iDrive rendszerét

Az idén virtuálisan megrendezésre kerülő CES kiállításon a BMW elárul pár részletet az új fedélzeti elektronikai rendszeréről, a teljes bemutatóra később kerítenek sort – írta az Autómotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.