Nálunk is elérhető lett a hátsókerékhajtású Taycan

Tavaly nyáron kezdték el forgalmazni a kínai piacon a Porsche Taycan alapváltozatát, amelyet most az összes piacon elérhetővé tettek.

null

Tavaly nyáron kezdték el forgalmazni a kínai piacon a Porsche Taycan alapváltozatát, amelyet most az összes piacon elérhetővé tettek. A többi változattal ellentétben – S, 4S, Turbo – ennek nincs semmiféle jelölés a neve után, és csak a hátsó tengelyre kerül egy villanymotor, amely kétfokozatú váltón keresztül hajt. Minden változatban 5,4 másodpercig tart a 0-100 km/óra sprint, a csúcssebesség 230 km/óra. A választott akkumulátortól függő a teljesítmény, ami a 79,2 kWh kapacitású telepnél 326 lóerő tartós, és 408 lóerős csúcsteljesítményt (rajtautomatika) jelent, a 93,4 kWh kapacitású akkumulátornál 380 lóerő a tartós és 476 lóerő a csúcsteljesítmény (rajtautomatika) – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Kínában már tavaly nyár óta megvásárolható, mostantól kezdve az összes piacon elérhető a Porsche Taycan csak hátsókerékhajtással rendelkező alapváltozata.
Fotó: MTI/EPA/Ringo Chiu

A hatótávolság WLTP-módszer szerint mérve 431 illetve 484 km. Az alap akkumulátor legfeljebb 225 kW-tal tölthető, a feláras 270 kW-tal, ilyen töltőnél 5 perc alatt lehet 100 km-nyi energiát vételezni, amúgy 22 kW-os a fedélzeti töltő. A Porsche Taycanhoz majdnem minden olyan extra elérhető, mint a drágább változatokhoz, kivételt talán csak a karbon-kerámia fékrendszer jelent. Alapesetben acélfékeket kap az autó elöl hat- hátul négydugattyús nyergekkel és 360/358 mm átmérővel, extraként a különleges felületkezeléssel rendelkező PSCB acélfékeket lehet kérni, amelynél 410/365 mm-re növelik a féktárcsák átmérőjét. Márciusban adják át a hátsókerékhajtású Porsche Taycan első példányait a kínai piacon kívüli vásárlóknak.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Világrekord távon driftelt a Porsche Taycan + videó

Szédületes: emberileg is nagy teljesítmény volt az 54 percen és 210 körön keresztül megtartott drift a vezetéstechnikai pályán – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Egy, csak Kínában megvásárolható, hátsókerékhajtású Taycant alapmodellt használtak a Guinness világrekord-döntéshez, a helyszín pedig a Hockenheimringen található Porsche Experience Center volt.

A volán mögött a Porsche központ vezető instruktora, Dennis Retera ült, aki aztán 54 percen és 210 körön keresztül driftelt az autóval, ami 42,171 km-es Guinnes világrekordot eredményezett, beállítva ezzel a villanyautóval driftelés világrekordját.

A videó ide kattintva tekinthető meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.