Olyan kiegészítőért kért pénzt az MG, aminek a használatát tiltja

Az MG5 EV kombihoz széria a tetősín, de azok használatát tiltja a kezelési könyv. Persze azért eladták a vásárlóknak a tetőtartókat és a kerékpárszállítót – írja az Autómotor.hu.

null

A brit MG márka épp manapság próbál visszatérni az európai piacra a Kínában gyártott akkumulátoros-elektromos és plug-in hibrid modelljeivel, ezek közé tartozik az MG5 EV nevű kombi, amelynél alapfelszerelésnek számítanak a tetősínek. A gyári prospektusokban és a sajtófotókon is látni a kerékpárt szállító autót, a keresztléceket (MG Aero Roof Bars, 228 font) és az ezekhez tartozó kerékpárszállítót (Roof Cycle Carrier, 192 font) felár ellenében adták a brit piacon. Apró szépséghiba, hogy ezek használata tilos, hiszen a gyári kezelési könyvben le van írva, hogy a tetősínek kizárólag dekorációnak számítanak, tilos azokat használni – hívta fel rá a figyelmet a Which? fogyasztóvédelmi szervezet.

Annak ellenére, hogy a forgalmazó idő közben eltávolította a kereszttartókat és a kerékpárszállítót a gyári tartozékkatalógusból, és a weboldalon lévő képről is leretusálták a kerékpárt, egyelőre nincs visszahívás az ügyben, és nem vállalta az MG forgalmazója, hogy a jövőben eladásra kerülő autókról leszedi a használhatatlan tetősíneket, azokat dekorációs célból megtartják, és nem tudni, hogy visszavásárolják-e a használhatatlan kiegészítőket azoktól, akik ezt kérik. A forgalmazó azt is mondta, hogy az autó továbbértékesítésekor az eladó – tehát a korábbi autótulajdonos – felelőssége, hogy felhívja a figyelmet a tetősínek használhatatlanságára.

Fotó: Flickr

Az MG forgalmazója azzal védekezik, hogy a forgalmazás előtt azt hitték, hogy a tetősínek használhatóak, ezért került bele a korábban elkészített tartozékkatalógusba a keresztléc és a kerékpártartó, azonban azért tiltották meg a kezelési utasításban a használatot, mert Kínából egyszerűen nem érkezett adat, ami megengedné a tetősínek terhelését – a tartozékkatalógust pedig nem módosították ennek megfelelően. Most a kínai mérnökök visszajelzésére várnak, még az is lehet, hogy a végén mégis megengedik a tetősínek használatát – akkor meg az eddig eladott autóknál kell kijavítani a papír alapú kezelési könyvet az új információnak megfelelően.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

A 25 éves Harlekin-modellre emlékezik a holland VW-forgalmazó

1995-ben dobták piacra a VW Polo Harlekin limitált szériát, amelyre egy, az aktuális generációból épített autóval emlékezik a holland Volkswagen forgalmazó.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.