1994-ben dobta piacra a Volkswagen a Polo kisautó harmadik generációját, ami nem csak azzal hozott újat, hogy már ötajtós karosszériával is megvásárolható volt, hanem hogy a korábbitól eltérően szabadon lehetett választani a hajtások és az extrák közül. Az egyszerűség kedvéért a sajtó/kereskedői bemutatóra azt a rendszert találták ki, hogy az egyes csoportokat színekkel jelölték – meghajtás: kék, felszereltség: sárga, opciók: piros, fényezések: zöld –, és húsz olyan autót készítettek a bemutatóra, ahol ezeket a karosszériaelemeket összecserélték. Ezeknek a tarka autóknak aztán az újságírók és a kereskedők is hírét vitték a világba, és akkora érdeklődés támadt az olasz bohócokról elnevezett Harlekin-autóknak, hogy a gyár egy 500 darabos limitált széria gyártásáról határozott; végül 3806 darabot készítettek belőle. Az autók úgy készültek, hogy legyártottak négy különböző színű autót, majd azok karosszériaelemeit meghatározott rendszer szerint összecserélték. Az Egyesült Államokban 1996-ban megpróbálkoztak a Golf Harlequin-nel, de alig 246 példány után leálltak vele.
1995-ben dobták piacra a VW Polo Harlekin limitált szériát
Fotó: Flickr
Most, 25 évvel az eredeti Polo Harlekin piacra dobása után a holland Volkswagen forgalmazó egy, az aktuális hatodik generációs modell alapján készített egy Harlekin-megjelenésű autót.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!
Itt egy újabb sportos Ranger modell, az MS-RT
Amíg a Raptor tereprali-kivitel, az MS-RT változat a Wildtrak csúcsfelszereltségre épülő sportos megjelenésű utcai haszonjármű.
Az MS-RT műhely Ford haszonjárművek átalakítására specializálta magát, és egyes átépítései a gyári kereskedőhálózatban is elérhetőek, nálunk idén kezdik meg a forgalmazásukat. Most a Ranger számára is készítettek egy átalakítócsomagot, a nyújtott- vagy duplafülkés karosszériát szélesítik ki műanyag karosszériaelemek segítségével, és 20 colos OZ Racing felniket használnak.