Kemény legény – japán pick-up terepjáró teszt

„Mindenen átgázolok” érzést ad a vezetőjének a japán márka platósa.

null

Megpróbál ugyan személyautós lenni a Hilux Active változata, azonban a 7 colos érintőképernyős fejegység sem palástolhatja a valóságot: határozott kezet igénylő munkagépről van szó. Kezdjük azzal, hogy nincs beszállást megkönnyítő fellépő, ami a család aprajának jelent nehézséget.

Toyota Hilux 2.4 D-4D 150
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Egy pillanatra sem szabad lankadnia a vezető figyelmének, mert a merev hátsó tengely bizony pattog az úthibákon, és a váltó áttételezését is úgy választották meg, hogy autópályán, emelkedőkön épp csak lehet tartani a megengedett csúcssebességet; 100-110 km/óra körül van a kényelmes sebessége. Ilyenkor még elviselhető a zajszint, van kellő tartalék a 2,4 literes, 150 lóerős turbódízelben is.

Két kesztyűtartó is van, de így sincs elég tárolóhely az utastérben
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Érdekes a váltókar mögött, a padlón elhelyezett üzemmódkapcsoló működése, hiszen Eco és Sport mód között nincs érdemi különbség, épp csak az elektronikus gázreakció közvetlenségét változtatjuk. Igazából földúton haladva van értelme a váltásnak, a lebutított érzékenységgel a véletlen rugdalózásokat nem veszi figyelembe az erőforrás. Nincs a hátsó ülések alatt tárolóhely, csak az ajtón és a műszerfalon elhelyezett rekeszekre számíthatunk, s a KRESZ-tartozékok elhelyezése is komoly kihívást jelent. Igazából nem ez, hanem a személyautókhoz képest magas zajszint az, ami a Hilux munkaautós jellegére utal.

Háromféle fülkét kínálnak, a dupla adja a legtöbb teret az utasoknak
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Hegyi mentőket segít a legújabb JAPÁN TEREPJÁRÓ

A virtuális Tokyo Auto Salonon mutatta meg a Toyota a RAV4-es szabadidő-autóból készített Mountain Rescue tanulmányt – írja az Autómotor.hu.

A hegyi mentők munkáját koordináló mobil parancsnoki egységként alakították át a Toyota fejlesztői a RAV4-es szabadidő-autót a 2021-es, virtuális Tokyo Auto Salon-ra. Az ötlet szerint nem ezzel fognak majd a vadon közepére hajtani, hanem ez a parancsnoki jármű, amely megközelíti a helyszínt, ahonnan aztán koordinál a mentésben résztvevő szakemberek és a távolról érkező segítség – mentőautó, mentőhelikopter – között, ehhez pedig a legmodernebb kommunikációs berendezésekkel van felszerelve, például drónok segítik a kapcsolattartást olyan területeken, ahol netán nincs mobilhálózat-lefedettség.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.