Közkívánatra! – Az egyik legnépszerűbb Suzuki tesztje

A Napnál is világosabb, hogy a Vitara az utóbbi évek egyik legnagyobb telitalálata.

null

Ennyi ember nem tévedhet: tavaly 3733 darab Vitara talált gazdára, de már 2016. február végéig is eladott belőle 1033 példányt a Suzuki! Ezzel az eredménnyel a hosszú ideje egyeduralkodó Škoda Octaviát szorította le a legnépszerűbb modell trónjáról – bár messze még az év vége, de a Vitara szárnyalását aligha állíthatja meg bármi is.

Divatos belső, jól áll neki a fekete felületeket ékesítő piros szín (varratok, szellőző- és műszerkeretek)
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Különösen úgy nem, hogy a japán modell kínálata szép óvatosan kibővült. Van szívómotor, dupla kuplungos sebességváltóval társítható dízel, a közelmúltban pedig egy 1,4 literes turbós benzinmotor is a szortiment része lett. Ha ez nem lenne elég, a Suzuki designerei egy S verzióval szabták át a Vitara arcvonásait. Itt vízszintes helyett függőleges osztású a frontrész, krómozott és színes dekorelemek tűnnek fel, a nappali menetfény LED-es, a kasztni pedig összesen hétféle színkombinációban (kocsitest+tető) választható. Ez így is van rendjén, senkit sem fog zavarni, hogy a Vitara S csupán a fehér, a szürke, a piros és a fekete különböző mixeiben variálható.

Divatos belső, jól áll neki a fekete felületeket ékesítő piros szín (varratok, szellőző- és műszerkeretek)
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Merthogy ennél a modellnél nem a harsány egyediség a lényeg, ez az autó az arany középutat képviselő tetszetősségről, a remek ár/érték arányról és a megbízható működésről szól. Az új 1,4-es turbómotor 140 lóereje és 220 Nm-es nyomatéka valamennyi hétköznapi élethelyzetre elegendő, bár sztrádatempónál már kicsit tolakodó az utastérbe szűrődő menetzaj. Mondjuk erről a markáns mintázatú téli gumiabroncs (Yokohama Winter Drive) is tehet, nyári köpennyel felszerelve biztosan „kisimulnak” a decibelek. A pörgős, közvetlen karakterisztikájú erőforrást hatfokozatú automatikus sebességváltóval próbáltuk, mégpedig maximális megelégedésünkre. Kapcsolgatni a volánon található váltófülekkel is lehet, a vezérlés azonban olyan okosan és ügyesen porciózza az áttételeket, hogy ezt a megoldást legfeljebb egy kis szerpentinezés alkalmával érdemes aktivizálni.

Városban és országúton finom és csendes, ugyanakkor mindig ugrásra kész, így öröm és könnyű is egy-egy előzést, felzárkózást meglépni.

Klassz kis motor a közvetlen befecskendezésű 1,4-es turbó. A fogyasztása rendben, de kis tankja miatt szerény a hatótáv
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A Vitara már bizonyított erényei itt is érvényesülnek, nevezetesen a tágas és világos utastér, a viszonylag jó körkilátás, a megnyerő általános minőség és a gazdag felszereltség. A tesztpéldányban egyebek mellett radaros tempomat és színes, érintőképernyős központi infórendszer növelte a biztonságot és a komfortot. Az itt szereplő példány 7 210 000 forintos ára nem csekély, ezért azonban tényleg szépen felextrázott, kívánatos, terepen is magabiztosan mozgó 4×4-es autót kap a vásárló.

A Vitara egyetlen „negatívuma”, hogy egyre inkább több jön majd szembe az utcán…

Igazi hardcore terepen is kipróbáltuk, zokszó nélkül megoldotta a feladatot. Manuális váltóval 400 ezerrel, fronthajtásúként pedig egymillióval olcsóbb
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Fejben dől el – robotváltós Suzuki teszt

A Thaiföldről importált Celeriót az elérhető legdrágább extrával, a robotizált váltóval teszteltük – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.