A párizsi polgármester megszüntetné a felszíni parkolókat

Emellett Párizs baloldali vezetése fizetésre kötelezné a motorkerékpárosokat.

null

David Belliard párizsi alpolgármester ismertette nagy vonalakban azt a javaslatot, amelyet a nyáron terjesztenek majd a francia főváros közgyűlése elé, és a célja a parkolás radikális átalakítása – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Annak érdekében, hogy a „gyalogosok több helyet kapjanak”, az előterjesztés szerint radikálisan csökkentetnék a felszíni parkolóhelyek számát.

PARKOLÁS PÁRIZSBAN
Fotó: PIXABAY

Párizsban jelenleg 800 000 parkolóhely van, ezek 65 százaléka ingatlanokhoz tartozó mélygarázsokban, 18 százaléka nyilvános parkolóházakban, míg 17 százalékuk felszíni parkoló – utóbbiaktól szeretnének megszabadulni; az összes mai mozgássérült-parkolót megtartják. Ahhoz, hogy ez működjön, olcsóbbá kell tenni a föld alatti parkolóhelyeket, illetve a megszűnő parkolóhelyekkel megegyező számú autót befogadni képes parkolókat hoznak létre a város szélén, ahonnan aztán közösségi közlekedési eszközökkel utazhatnak tovább az emberek.

A parkolási reform része lenne az, hogy a motorkerékpárokban is fizetnie kell majd a megállásért, és új közbringa-rendszert is elindítanának az egyéni közlekedés segítésére. A javaslatból nem derült ki, hány év alatt akarják végrehajtani a párizsi parkolási reformot.

A kormány adóstopja állítja meg a baloldali parkolási sarcokat

Több baloldali vezetésű kerület brutális sarcot kívánt bevezetni az autóhasználókra. Az új díjszabásoknak és az első autóra járó százszázalékos kedvezmény felszámolása elé a kormány decemberi adó- és díjemelési stopja emelt akadályt. Ugyanis a baloldali városvezetők nem vették figyelembe a helyi lakosok tiltakozását, csak autóellenes baráti civiljeik hangját engedték hallatni. A koronavírus-járvány lecsengésével újra napirendre kerülnek majd a parkolással kapcsolatos kérdések, úgy tűnik az autóhasználók lesznek a vesztesei az új parkolási koncepcióknak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.