A szükséges plusz? – japán luxus hétüléses teszt

A japán márka igyekszik lecsapni a kisebb piaci résekre.

null

Tavaly volt 20 éve, hogy bemutatkozott az első RX, mégis a negyedik generációig vártak a hétüléses változat premierjével. A 110 mm-rel megnyújtott karosszériával pontosan 5,0 méteres óriás az L-verzió, így akkora, mint az aktuális Range Rover! A bázis RX-hez képest sokkal nyúlánkabb forma miatt látvány területén erős az újdonság, főleg, hogy a befejezés nem dobozszerű.

Lexus RX 450h L
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A két hátsó ülést elektromosan lehet a padlóból ki- és felhajtani, méretük és formázottságuk olyan, amire kapásból rávágjuk, hogy kényelmes darabok. A bejutás azonban finoman szólva sem egyszerű, és pillanatok alatt rájövünk, hogy nemcsak fényből (kis üvegfelületek), hanem helyből is kevés jut az utasoknak. Ezt ugyan orvosolhatja a második sor üléseinek előrecsúsztatása, de egy átlagos termetű felnőtt csupán a térdeit a nyakába véve tud ülni. Mivel gyermekülés csak bajosan fér be a harmadik sorba, valójában még az sem igaz, hogy a kicsiknek tökéletes lenne. A raktér ugyanakkor ebben az üléskonfigurációban is használható méretű (179 l), öt üléssel pedig 591 liternyi pakkot fogadhat be.

A kezelést tanulni kell, de a minőségre nem lehet panaszunk
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az RX L vezetője mindezek ellenére parancsnoki hídon érezheti magát, a Lexus pontosan tudja, mire van szükség a kellemes közérzethez. Az igényes bőrfotel, a magas üléspozíció és úgy általánosságban a kényelem a modell egyik ütőkártyája. És ez a hang! A 3,5 literes V6-os ugyan észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba, de nagyobb gázadásra fülbemászóan duruzsol az öblös, szívó benzines.

A hétüléses járgány középső sora nagyon kényelmes
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A villanymotorok nem képesek komoly tempóra felgyorsítani a nagy testet, ám városban, 50 km/órás tempóval akár kilométereket is haladhatunk. Főleg, hogy a 313 lóerős rendszerteljesítménnyel szépen megindul az RX 450h L. Sportosságot ugyanakkor ne keressünk benne, a 2,2 tonnás tömegű modell inkább a stresszmentes autózásról és a kifinomult működésről szól.

A 313 lóerő és a 2,2 tonnás tömeg ellenére városban 7,5 literrel is megelégszik a V6-os benzinmotor
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Dráma tagozat – V8-as japán szuperkupé teszt

A tanulmányautókat idéző forma mellett a hanghatások is drámaivá teszik a márka V8-as szuperkupéját – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.