Bemutatkozott az első, csak elektromos hajtású svéd SUV-kupé

Az XC40 testvérmodellje az első Volvo, amelyből nem lesz belső égésű motorral szerelt változat.

null

A Volvo úgy számol, négy év múlva már eladásainak felét akkumulátoros-elektromos hajtású autók adják, és 2030-ban már csak ilyen autókat kínál, és azok érkezésével együtt fokozatosan átalakítja üzleti modelljét is. A hagyományos értelemben vett kereskedések helyett online lehet majd megvásárolni illetve előfizetni az autókat. Ezzel a bejelentéssel egy időben mutatták be az első, csak villanymotoros formában készülő autójukat, az XC40-es szabadidő-autó C40 névre hallgató kupé változatát – olvasható az Autó-Motor cikkében.

A Volvo XC40 testvérmodelljét már csak online lehet megvásárolni-előfizetni, és ez az első Volvo, amelyből nem lesz belső égésű motorral szerelt változat, csak elektromos hajtású.
Fotó: AUTÓ-MOTOR

Mivel az eredetileg a közönségpremier számára kiválasztott Genfi Autószalont nem tartják meg az idén, a Volvo azt a megoldást választotta, hogy az online bemutatót követően három Volvo Studio-ban (Tokió, Milánó és New York) nézhetik meg az érdeklődők az autót, mielőtt online – akár a helyszínen – megrendelik azt. A C40 Recharge új arcot kap, ahol műanyag betét tölti meg a klasszikus szögletes hűtőrácsot, lendületes ívként rajzolták meg a tetővonalat, látványosabbak lettek a LED-es lámpák. A karosszéria hossza 4,43 méter, szélessége 2,03 méter, magassága 1,58 méter.

A hajtás ismerős lehet a Volvo és a Polestar villanyautóiból, tehát az első és a hátsó tengelyen is egyaránt egy-egy darab, 204 lóerő és 330 Nm csúcsteljesítményű villanymotor hajt, így a lehetséges rendszerteljesítmény 408 LE/660 Nm. A 0-100 km/óra gyorsulás 4,9 másodpercig tart, a csúcssebesség pedig a Volvo által korábban önként vállalt és elektronikus korlátozással betartott 180 km/óra. A teljesítmény okán lehetne fürgébb is az autó, de nem szabad arról megfeledkezni, hogy a kompakt méretek ellenére a saját tömeg 2,15 tonna!

Az akkumulátor hasznos kapacitása 75 kWh, ami WLTP-számítás szerint 420 km-es hatótávolságot biztosít, az USA-ban az EPA számítása szerint 338 km a hatótáv. Akár 150 kW teljesítményű villanytöltést tud fogadni az akkumulátor, amivel a 80 százalékos töltöttségi szint elérése 40 percig tart.

A Volvo C40 Recharge fedélzeti rendszere a Google Android operációs rendszerét használja és online frissítéssel is lehet bővíteni a tudását, az előfizetéses vásárlóknak lehetnek érdekesek a plusz szolgáltatások, amelyekkel menet közben bővíthetik majd autójuk tudását. Az árak egyébként központilag rögzítettek lesznek, nem lehet majd alkudozni. A márkakereskedők szerepe ugyan csökken a svéd autógyártó jövőképében, de nem szűnik meg teljesen, hiszen a szervizelés, az átadás és akár az online vásárlás segítése is az ő segítségükkel történik majd.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.