Dráma tagozat – V8-as japán szuperkupé teszt

A tanulmányautókat idéző forma mellett a hanghatások is drámaivá teszik a márka V8-as szuperkupéját.

null

Szerintem az autórajongók ki vannak éhezve a kihalófélben lévő szívó V8-asokra! Miért is lenne másként, hiszen nincs már nyolchengeres szívómotoros német és brit modell sem a piacon, ha pedig fordítunk egyet a földgömbön, látszik, hogy Japánban is a downsizingé és a turbófeltöltésé a jövő.

V8-as japán kupé
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A Lexus azonban még mindig kitart az 5,0 literes atmoszferikus blokk mellett, ami azért is érdekes, mert az RC F-fel együtt az LC 500-as talán az utolsó szívó V8-as japán kupé – a szigetország két ikonikus szupersportautója, a Honda NSX és a Nissan GT-R V6-os, biturbós modell. Hogy az atmoszferikus V8-asokra van igény, azt a számok is igazolják, az egy év alatt világszerte értékesített mintegy 10 ezer db LC 73%-a V8-as verzió volt, a maradék 27% jutott a V6-os hibridre. Ezután mondja valaki, hogy csak a politikai korrektség meg a zöld irányvonal számít!

Ék alak: a Lexus nagy kupéja színtől függetlenül feltűnő jelenség
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Viszont ha már szóba került az NSX és a GT-R, fontos megjegyezni, hogy az LC nem kőkemény sportkocsi, inkább egy pazar túrakupé, melynek a BMW 8-as lehet az igazi ellenfele.

Színek és formák játékából sincs hiány
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Bárhogyan is kategorizáljuk, tény, hogy lehengerlő autó az LC, az 1345 mm-es magasság és a közel 2,0 méteres szélesség már eleve megadja az alapot. A részletmegoldásai pedig annyira futurisztikusak, hogy tanulmányautónak is elmenne! Regényt lehetne írni a lámpákról, a tükrökről, a karosszériába süllyedő kilincsekről, vagy ahogyan a tetővonal összeolvad a kiszélesedő farral. Egy biztos, aki szereti a feltűnést, az az LC-ben biztosan megkapja, de nem rosszallóan néznek rá, mint a hatalmas SUV-okra, sokkal inkább úgy állnak hozzá, mint az olasz sportkocsikhoz.

A fordulatszámmérő piros mezője a motor hőmérsékletének megfelelően változik, a V8-as 7300-ig pöröghet!

Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Belül sem szokványos az LC, de a hatalmas ajtókra vigyázni kell a parkolókban, és olyan mélyre kell ülni, ami a hétköznapi használat során már túlzás. A burkolatok, a színek és a formák ugyanúgy bátrak, mint a külső jegyei, itt is el lehet időzni a műszerfalon, a váltókaron vagy akár az ajtók Alcantara borításán. Tény, hogy a katonás berendezésű német luxusautókhoz képest kesze-kuszának tűnik az LC beltere, de üdítően más, mint bármilyen ma kapható modell.

Ilyennek kell lenniük egy luxus sportkupé első üléseinek! A hátsó sor felnőtteknek inkább csak egy elméleti lehetőség…
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Azonban a touchpaddel vezérelhető központi rendszer finoman szólva sem felhasználóbarát. Még álló helyzetben is bosszantó a kezelése, menet közben kétszer is meggondolja az ember, hogy bármit át akar-e állítani. A kényelem már egy másik sztori, a két első ülés nagyon komfortos, hosszú autópályás szakaszok után is pihenten szállhatunk ki az LC-ből. A két hátsó férőhely amolyan elméleti lehetőség, felnőttnek egyszerűen túlságosan szűk a hely, gyermekülés pedig nem fér be hátra.

Kiszámítható az LC 500-as viselkedése, de nem tudja letagadni jókora tömegét
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.