Egy kis rock and roll – német szabadidő-autó teszt

A német gyártó legkisebb szabadidő-autója is követi a márkára jellemző élre vasalt stílust.

null

Ha nem lenne a Golf aktuális nemzedéke is igazi sikermodell, akár azt is gondolhatnánk, hogy a T-Roc a klasszikus kompakt leváltására született. Merthogy méretét tekintve nagyon közel áll hozzá, hossza mindössze 2,5 centivel marad el a Golfétól. Ugyanakkor szó sincs arról, hogy a VW most önmagát ismételné a bevált formákkal, a T-Roc nemhogy a Golfra, hanem a nagytestvérének tekinthető Tiguanra sem hajaz túlságosan. Az ok egyszerű, a 4,0-4,3 méter közötti szabadidő-autók szegmensében csupa érdekes, bátor külsejű autó közül választhatnak a vásárlók, és a T-Rocnak is ki kell tűnnie – a kupés hátsó és a hangsúlyos kerékjárati ívek pont ilyenek.

Sőt, az újdonság azon kevés VW egyike, melynek elképesztően jól állnak a markáns színek, pirosban vagy sárgában egészen trendi és karakteres autó!

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A beltér is feldobható színes betétekkel, de a tesztautó mutatja, hogy ennek a katonás beltérnek kell egy kis optikai lazítás, mert alapból igen komor tud lenni. Az sem mellékes, hogy az anyaghasználatot tekintve inkább a Polo, mintsem a Golf juthat eszünkbe, sok helyen találkozunk rideg felületekkel. Cserébe a T-Roc nem ad fel rejtvényeket a vezetőnek, pofonegyszerű kezelhetőség jellemzi – a tűéles képű központi rendszerre sem lehet panaszunk.

Nem tartogat meglepetést a T-Roc beltere, tárgyilagos és funkcionális
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

4,2 méteres hosszához képest kifejezetten tágas a kis VW, a nagy üvegfelületek és a magas pozíció miatt a vezetőülésből nézve simán letagadhatná kompakt méreteit. 180 centis magasság felett sem kell kuporogni a hátsó sorban, a lábhely persze egy árnyalatnyival szűkösebb, mint a Golfban (-3 centi a különbség tengelytávolságban), de hátul sem rövidek az ülőlapok, és a felvett pozíció is kényelmes.

Pohártartós könyöklő és légbeömlők is jutottak hátra
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A csomagtartó 392 literes értéke mutatja, hogy teljes értékű családi autóról van szó, ahogyan az 1,2 m3-esig bővíthető maximális kapacitás és a teljesen síkba hajtható ülések is említésre méltók. Az egyetlen, ami furcsa, hogy nagy erő kell a fedél lecsukásához.

A mai trendeknek megfelelően enyhén kupés beütésű a szabadidő-autó hátsó része
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Bemutatkozott az első, csak elektromos hajtású svéd SUV-kupé

Az XC40 testvérmodelljét már csak online lehet megvásárolni-előfizetni, és ez az első Volvo, amelyből nem lesz belső égésű motorral szerelt változat.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.