Én kérek elnézést… – francia prémiumkompakt SUV teszt

Rögtön a piac legforróbb kategóriájában, a prémiumkompakt szabadidő-autók között lép piacra a francia márka.

null

Az utak királyának érezhettem magam egy hétig, előzékenyen lehúzódó közlekedők, elsőbbségükről lemondó honfitársak, utánam forduló fejek jelezték, merre haladok – persze a kiemelt figyelem nem nekem szólt, hanem az autónak, név szerint a DS márka 7-es számmal és Crossback utónévvel jelzett szabadidő-autójának. Meg kell hagyni, nem spóroltak a karakterrel, élesen világító LED-es fényszórók és harcsabajszok, hatalmas méretű krómrács vonzzák a tekinteteket, és mindezt csak kiemelte a a francia tesztautó sötét színe. Ezzel kapcsolatban felhívtam a forgalmazót is, hogy megkérdezzem, a feketének látszó, de napfényben lilásan csillogó szín végül is miféle? Kék – jött a válasz. Ezek után csodálkoznak, hogy még én kérek elnézést? Az igazsághoz tartozik, hogy vannak olyan napszakok, amikor tényleg indigókéknek látszik az autó, de az esetek többségében a fekete a meghatározó.

DS 7 Crossback BlueHDi 180 EAT8
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Lehet, hogy márkanévként még idegen nekünk a DS, de az ajtót feltárva megnyugodhatunk: igazi francia luxusautóval van dolgunk. Kezdjük azzal, hogy miután belehuppan az ember a kényelmes ülésbe, először is megakad egy pillanatra. Hová rejtették azt a fránya motorindító kapcsolót? A kormányoszlopon hűlt helye, az ülések közötti konzolon még annyi se.

Motorindításkor bújik elő rejtekéből a kronográf – elsőre eltart egy ideig, mire az ember megtalálja az itt elhelyezett startgombot
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Aztán ahogy elkezd vándorolni a tekintet, előbb-utóbb a középső szellőzőnyílásoknál köt ki, ahol nappal alig látható módon vörösen pulzál egy kapcsoló, amelyet aztán jó hosszan nyomva kel életre a dízelmotor. A kezelést nagyban megkönnyíti a Citroën DS5-össel kapcsolatos tapasztalat, hiszen az előválasztó kar két oldalán elhelyezett kapcsolósor a korábbi egyterűt idézi.

Jó mélyre rejtették a 2,0 literes dízelt
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Amerre csak a szem lát, mindenfelé a jellegzetes, tört felületeket és a DS Opera hangulat (+1 050 000 Ft) esetén barna Nappa-bőrt látni, a nagyméretű és éles képet adó monitorokkal együtt tényleg prémium a hangulat. Azon pedig némi programozással lehetne javítani, hogy az érintőképernyő két oldalán elhelyezett, a szellőzésre vonatkozó ábrák ugyanúgy a központi menüt hozzák elő, mint az alsó érintőgombsor megfelelő tagja. Pedig a bal alsó sarok böködésével egyszerűen lehetne állítani az ülésfűtés intenzitását, ahogy a befújt levegő hőmérséklete felett-alatt is bőven van hely egy-egy virtuális gombnak.

A hátsó lámpa különösen sötétben látványos
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Germán avantgárd – DS teszt

Nevét és stílusjegyeit hátrahagyva keres új vevőkört a Citroën prémium crossovere, melynek terepes, Crossback kivitelét teszteltük – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.