Hova tovább? – német luxus szabadidő-autó teszt

Minden eddiginél közelebb jár a német cég ahhoz, hogy házon belüli konkurenciája legyen a rivális márkának.

null

Az elsőket mindig megjegyzik. Nincs ez másként a Volkswagennél sem, hiszen a cégcsoport számára a Touareg taposta ki az utat a szabadidő-autók világába, amit azzal hálálnak meg a marketingesek, hogy továbbra is számolnak a pazarló csúcsmodellel, pedig az Audi Q7-esnek és a Porsche Cayenne-nek is hasonló a küldetése. Tény, hogy mifelénk és például a kínai piacon is nagy a márka presztízse, így jut szerep a hármas legolcsóbb tagjának is.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI szabadidő-autó
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az árlista ismerete nélkül is nyilvánvaló, hogy egy komoly luxuscikkről van szó, a harmadik generáción érezhető a vágy a fejlődésre, sokat tettek érte, hogy lehengerlő legyen. Az utóbbi időben számos trükköt vetettek be, hogy a márka kitörjön a szürkeségből, ezt a maguk módján el is érték, az óriási hűtőrácson mindenkinek megakad a tekintete. Feltűnő, de nem giccses, harmonikus a forma. Optikailag közelebb is ül a földhöz és szinte már jobban emlékeztet ferdehátúra, mint terepjáróra. Impozáns méretei persze szó szerint kiemelik a tömegből, ezzel rögtön értelmet is nyer, hiszen a napi közlekedés során alig különbözik egy hagyományos utazólimuzintól.

Álló helyzetben filmnézésre vagy például az ülések beállítására is kiváló a nagyméretű kijelző
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A vezethetősége mentes a korai luxusterepjárók esetlenségétől. Ballonos gumijaival nemcsak tükörsima úton, hanem rázós útszakaszokon is érvényesül a légrugós futómű. Megfelelő mértékben érezni az út és a kerekek kapcsolatát a kormányon, miközben a rugózás is kényelmes. Azt a korszakot idézi, amikor még epedás ülésekben ringatóztak az utasok. A testes SUV légiesen könnyedén veszi a kanyarokat, szépen követi az íveket, összkerék-kormányzása izgalmasan fordulékonnyá teszi. Egyedül nagy tömege jelzi, hogy nem egy fürge limuzint vezetünk, bár a fékrendszer is becsületesen teszi a dolgát.

Szélesre nyílik a csomagtartó ajtaja
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljesítménye is önmagáért beszél, az egyetlen konfigurálható, 3,0 literes, V6-os dízelmotort az erősebbik, 286 lóerős változatban teszteltük, melynek padlógáznál szüksége van egy kis időre, hogy összeszedje magát, azután viszont a német prémiummodellek fölényes erejével mozgatja az autót. Sport módban gyorsabban reagál a gázadásra, és a hagyományos, nyolcfokozatú automatikus váltó is jobban pörgeti a motort, pedig a nagy lökettérfogat előnye, hogy az alsó fordulatszám-tartományokban is van benne elég szufla a lendületes haladáshoz. Városban és országúton 1500-at, sztrádatempó mellett 1800-at forog a főtengely, ami a nagy homlokfelület dacára ideális utazóautóvá teszi, hiszen egészen kedvező, 8,6 literes átlagfogyasztást mértünk.

Alapáron jár a 210 km/órás tempóig használható, adaptív tempomat Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI szabadidő-autóban
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Luxus? Terepjáró! – a dél-koreai márka csúcsmodellje

Jól csengő név hiányában diszkont áron kelleti magát a dél-koreai csúcsmodell – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.