Ja, így könnyű! – e-Bike teszt

Mióta napirenden van a környezetkímélet és az elektromos jármű, egymás után állnak elő a rangos autómárkák saját e-biciklivel.

null

Az első benyomás: mutatós a bringa! „Bikanyakú” alumíniumváza hidroformálással készült, az ülő-, illetve az alsó cső között két ívelt elem növeli merevségét. Selymes gyöngyházfényét nem törik meg a szokásos matricák, csak kétoldalt elöl és a kormányszáron visel BMW-emblémát, és a felső csövön egy kidomborodó e DRIVE feliratot – elegáns! Komoly, masszív a kerékpár, strapabírónak látszik a BMW Cruise e-Bike.

BMW Cruise e-Bike
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Hátsó rugózása nincs, így nehezebb terepre nem való. Súlya hatalmas, 22,7 kiló, tényleg nehéz megemelni, nem az a fajta, amit sziklás részeken vállára kap az ember. Nagy, 28 colos kerekei rázós úton érvényesülnek jól, ám földes talajon a finom mintázatú gumik hamar eljutnak kapaszkodóképességük határára. A vázon nincs menetes szem, kulacstartó és/vagy csomagtartó felszereléséhez, a sárvédők inkább csak díszletek, a hátsó túl rövid, és mindkettő túl közel van a gumihoz.

Mintha örökké lejtőn, hátszélben bicikliznénk!
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az ülés nagyon sportos, és karboncső tartja – kicsit mulatságos ez a grammvadászat egy ilyen nehézsúlyú masinán. A Cruiser e-Bike olyan embernek való, aki szebb időjárású napokon nem a négykerekű BMW-jével megy be az irodaház mélygarázsáig, hanem nyeregbe pattan, hétvégén pedig bevállal egy-egy biciklis kirándulást, de kedvenc márkájához akkor is állhatatosan ragaszkodik!

Sok funkciót mutat a műszer, az alsó mezőt variálni lehet. Bal hüvelykujjunkkal szabályozhatjuk a rásegítés mértékét
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A 250 W-os Bosch Performance Line hajtómű áramot az alsó vázcsövön kulcsos zárral rögzített, 400 wattórás lítium-ion akkutól kap, vezérlésére a bal kormánymarkolatnál jól kézre eső kapcsolóegység szolgál, szemmel tartására pedig a pofás műszeregység. Azáltal, hogy a motor alul, középen és az akku is középtájt, alacsonyan van, sokkal jobb az egész kerékpár súlyeloszlása, mint hátsó kerékagymotorral és csomagtartóakkuval lenne.

Ha útközben kell tölteni, magunkkal vihetjük a töltőt és a kábelt is
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Hátránya, hogy lejtőn nincs motorfék és akkutöltés, ami bizony korlátozza a hatótávot. Optimális esetben (leggyengébb rásegítés, vízszintes terep, jó út, szélcsend, mérsékelt tempó) 100 km körül ígérnek, de a gyakorlatban azért egy kicsit kevesebbre számítsunk. Ügyes dolog a „sétáló funkció”: a kezelőegység egy gombját kell nyomva tartani, és akkor a villanymotor segít tolni a bringát, például erős kaptatón, vagy lépcsőn.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

A kerékpározás egészségmegőrző hatásai

Egyre többen vannak tisztában a kerékpározás és annak jótékony egészségügyi hatásainak kapcsolatával. Szerencsére mind népszerűbbé válik ez a sportág, akár hobbiból, akár profiként műveljék is.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.