Két szív ereje – japán lágy-hibrid teszt

2017 után tér vissza a lágy-hibrid rendszer a japán márka kínálatába – a felárat megfelezték!

null

Két évvel ezelőtt már megpróbálkozott a Suzuki a saját lágy-hibrid rendszerének hazai forgalmazásával, de a vásárlók részéről nem talált kedvező fogadtatásra a megoldás, amely alig pár decis fogyasztáscsökkentést ígért 400 ezer Ft-os felár mellett. Azon vérzett el a dolog, hogy a radikális tömegcsökkentés utáni új Suzukik fogyasztása már alapesetben is alacsony, és így a megtakarítási potenciál is minimális.

Suzuki Swift 12V Hybrid
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Most a törvényi előírások miatt hozzák vissza a rendszert, és két fontos változás is történt az eltelt rövid idő alatt: egyértelműbb (Hybrid 12V) a név, és megfeleződött a felár 200 ezer Ft-ra. Műszakilag nincs újdonság, ugyanaz a tartalom dolgozik az új autóban is, mint a Smart Hybrid Vehicle by Suzuki elnevezés korában.

Sportos a vezetői környezet, a multifunkciós kijelzőn választható lágy-hibrid-rendszerábra is
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Egy 3 lóerő és 50 Nm teljesítményű villanymotor csatlakozik szíjjal a főtengelyhez, egyfelől energiát termel vissza egy, a vezetőülés alatt elhelyezett lítium-ion akkumulátorba, másfelől segít a benzinmotornak, illetve a motorleállító részeként életre kelti a belső égésű erőforrást; az első indítás hagyományos módon, indítómotorral történik.

Egy apró jelvény hátul és indítógenerátor a motortér mélyén – ennyi látszik a hibridségből
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Alacsony fordulatról gyorsítva nagyobb lökettérfogatot „hazudik” a kiegészítő erő a sofőrnek azzal, hogy nem kell a benzinmotor nyomatékára várni (vagy visszakapcsolni), hanem azonnal hajt a villanymotor. Az 50 Nm nem hangzik soknak, de ne feledjük, hogy a 120 Nm-t csak 4400/perces fordulaton tudja a benzinmotor, alacsony tartományban így akár az erő megkétszerezéséről van szó! Nem akar kiugrani a bőréből, pardon, a motorteréből, de ha a lakott terület vége tábla után gázt adunk, visszakapcsolás nélkül, ötödikben szépen gyorsít egészen 90 km/órás tempóig.

Könnyű, így nagyon jól kanyarodik a Swift, és egészen jó a rugózási komfort is
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Fél lábbal is… – japán városi autó teszt

A 90-es években a ritkaságnak számító automata Suzuki Swiftek leváltották a félautomata, Hycomat váltós Trabantokat, majd ahogy egyre jobban elterjedtek a kuplung nélküli modellek, úgy vált úri huncutságból egyszerű kényelmi extrává a hidraulikus, a duplakuplungos vagy a CVT-váltó. A Japánból érkező Suzuki Swifthez utóbbi elérhető, mert hazájában nagyon kedvelik a fokozatmentes rendszert.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.