Luxus? Terepjáró! – a dél-koreai márka csúcsmodellje

Jól csengő név hiányában diszkont áron kelleti magát a dél-koreai csúcsmodell.

null

Hiába vetette meg a lábát a magyar piacon még a 90-es években, nem tudott a Kiához vagy a Hyundaihoz hasonló presztízst kiharcolni magának a dél-koreai Ssangyong. Hogy mennyire nem ismert a név, elárulja, hogy volt, aki kínai gyártmánynak hitte a tesztautót, bár jó benyomást tett rá a külső-belső dizájn. Ez már önmagában is nagy előrelépés, ugyanis a márkánál visszatérő probléma, hogy minél izgalmasabb formatervekkel próbálkoznak, annál jobban megosztják az európai vevőket.

Ssangyong Rexton G4 2.2 E-DXI
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az ázsiai ízlés nyomai továbbra is felfedezhetők, de a Rexton esetében ezek már inkább a nemzeti jelleget erősítik. Külsején alig látunk klasszikus, terepjárós dizájnelemeket, az impresszív méretek és a karosszéria felépítése többet mondanak a műanyagoknál. Amennyire csak lehet, elegáns, kidolgozott részletmegoldásokkal csinosították, ami el is érte a célját, így már összehasonlítható a vele egy méretosztályba tartozó riválisokkal. 4,8 méteres hossza és 2,8 méteres tengelytávja a BMW X5-össel vagy a Mercedes-Benz GLE-vel sorolja egy kategóriába, de a Toyota Land Cruiser is potenciális ellenfélnek számít.

Jó minőségűek az anyagok, ergonomikus az elrendezés, a kormány szervorásegítése hidraulikus
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ahhoz fel kell mászni a vezetőülésbe, hogy kiderüljön, milyen szép munkát végeztek a dél-koreaiak. Az üléseket kétszínű bőrrel húzták be, a konyakbarnából a műszerfalra is jutott a steppelt varrással együtt. A fém- és műanyag díszek mattak, ahogy a fabetét is. Utóbbinál láttunk már szebbet is, de figyelemre méltó, hogy az utolsó divatot követték. Még színes hangulatvilágítás is van, bár csak az utas előtti felületen. A legújabb Kiákból ismerős a műszeregység kialakítása, szépek a kijelzők és modernek a betűtípusok, a különböző almenükben pedig jó sokáig barangolhatunk, mire mindent ízlésünk szerint beállítunk.

Tágas a hely a második sorban, de emelt lábbal kell ülni
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Például több különböző indexhangból választhatunk. Lehet, hogy ez a kínai piacos árukat juttatja eszünkbe (a tücsökciripelést remélhetőleg viccnek szánták), a menü mégis igényes, igaz, kissé bonyolult. Szimpatikus, hogy a szellőzés saját, fizikai gombsort kapott, a feláras, 9,2 colos érintőképernyőn csak az oda való funkciókat, a navigációt, vagy éppen a tolatókamerát látjuk. Általában ergonomikus az elrendezés, jól ül a vezető.

Alapmodell esetén a felezővel kiegészített, kapcsolható összkerékhajtás is kérhető
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Spórolás büntetlenül – koreai hibrid teszt

Hibrid technológiát ma már tucatnyi márka kínál, a Hyundai mégis a Toyota Prius babérjaira tör – olvasható az Autó-Motorban.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.