Spórolás büntetlenül – koreai hibrid teszt

Hibrid technológiát ma már tucatnyi márka kínál, a koreai márka mégis a japánok babérjaira tör.

null

Valóságos hadjáratot indított a Hyundai és a Kia az autópiacon, így egyre nagyobb lendülettel haladnak előre, ami a modellkínálaton is meglátszik. Csaknem minden kategóriában jelen van a két – egymástól különböző karakterű – márka, most éppen az alternatív hajtású modellekkel készülnek robbantani. A Kia az elektromos Soullal és a hibrid Niróval lépett piacra, a Hyundai viszont vadonatúj autót tervezett erre a célra, nem is egyet, rögtön hármat, egy hagyományos hibridet, egy konnektoros hibrid változatot és egy teljesen elektromosat.

Hyundai Ioniq Hybrid
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Nehéz nem észrevenni, hogy az Ioniq a Toyota Priusra hajaz, ha nem is az aktuális generációra, de az egyénieskedés és a lejtős tetejű, ötajtós forma egyértelmű hadüzenet a japánoknak. Koppintásról mégsincs szó, hiszen a dél-koreaiak saját rendszert fejlesztettek, 105 lóerős, 1,6 literes szívó benzinmotorral, CVT helyett hatfokozatú duplakuplungos váltóval és a Priusénál 19 lóerővel több, 141 lóerős rendszerteljesítménnyel. Mindezt azért tették, hogy a tisztább üzem és a költséghatékonyság minél kevesebb kompromisszumot követeljen, ennek jegyében fejlesztették az egész autót.

Két helyen is követhető a hibrid rendszer működése. Amerikai stílusú a pedálos rögzítőfék
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A hétköznapiság már a formaterven is megjelenik, amire a tesztautó sötétbarna fényezése csak ráerősít. Hiába utánozták le a Prius sziluettjét, sőt még a kettéosztott hátsó ablakát is, érdekes részletnek csupán az orrára került fekete díszbetét számít, ami sajnos ebben a színben nem érvényesül. Egyedül az első-hátsó lökhárító hibridségre utaló kék csíkja és LED-es menetfénye feltűnő, a formák, a hajlítások és lámpák is annyira hétköznapiak, hogy az utcán senkinek sem tűnt fel, milyen különleges autót lát. Ezt akár tekinthetjük termékelőnynek is, hiszen a feltűnést legalább annyian szeretik kerülni, mint kelteni.

Kedvező a 0,24-es alaktényező. Az alumíniumfelniket műanyag dísztárcsa borítja
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Konzervatív formához visszafogott belső jár: a formák megszokottak, a gombok, kapcsolók és kijelzők más Hyundaiokból ismerősek, csupán a műszeregység visz színt az utastér szó szerint szürke egyhangúságába.

Bátran nevezhetjük unalmasnak az összhatást, de el kell ismernünk, hogy az anyagminőség és a precizitás már a Volkswagen konszern gyártmányait idézi.

Így használat közben nagyobb megelégedéssel tölti el a vezetőt és utasát, mint egyes japán gyártmányok utastere és kezelőfelületei.

Saját tágulási tartályt kapott a benzines és a villanymotor, jó a hajtáslánc helykihasználása
Fotó: AUTOMOTOR.HU

E téren sem próbálták meg utánozni a Toyotát. Egészen addig, amíg be nem indítjuk, nem is tűnik fel, milyen technika van alattunk. A helykínálat kompakt mércével átlagos, elöl magasabbak is jól elférnek, és a hirtelen lejtő tető ellenére hátra sem csak gyerekeket ültethetünk. Az akkukat a hátsó ülés alá építették be, ami jót tesz a csomagtartó méretének, de árt a bővíthetőségének, mert a fix hátsó ülőlap miatt nem lesz sík a padló.

Látszik a tükörben, de nem zavaró az ablaktörlő nélküli hátsó ablak osztása, csak a nagyobbik üveg fűthető
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Rendhagyó lett az európai piac számára készített i20-as

Az európai piac számára készítette el a Hyundai az i20-as alapjára felépített, tágas karosszériájú Bayon szabadidő-autót – írja az Autómotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.