Tigrisarccal debütált a koreai márka elektromos jövője

Új filozófia és márkaarculat alapján tervezték meg a Kia első dedikált akkumulátoros-elektromos autóját.

null

Az ellentétek ihlették a Kia márka új formavilágát, ami az új korszak érkezését jelző EV6-os villanyautón debütál, lágyan megformált lemezek találkoznak éles vonalakkal, és nincsenek felesleges játszadozások. A 2007 óta mindenható tigrisorr átadta a helyét a digitális tigrisarcnak, aminek részét képezik az animált világítással rendelkező fényszórók. Az aerodinamikai csomag része a teljesen burkolt padló, illetve az itt lévő rejtett légcsatornák, élesek a hátsó peremek, nagy méretű a tetőspoiler.

Kia EV6

Mindezt a Hyundai-Kia E-GMP építőkészletén valósították meg, amelynek köszönhetően a márka korábbi villanyautóinál tágasabb lesz az utastér az ígéretek szerint. A műszerfalon nagy méretű, több kijelzőt is tartalmazó panel található, a szellőzést külön lehet vezérelni egy kis méretű érintésérzékeny kijelzőn.

A Kia EV6 teljes leleplezésére, tehát a műszaki adatok ismertetésére március 30-án kerül majd sor, akkor tudjuk meg a forgalmazás megindulásának időpontját is.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Ötven éves az olaszok egyik kedvenc sportautója

Két évtizedre meghatározta a szuperautó fogalmát a Lamborghini Countach, amelynél hosszába fordították a V12-es blokkot.

Valójában csak mellékszereplő volt az 1971-es Genfi Autószalonon a Lamborghini Countach prototípus, a Carrozzeria Bertone standján lehetett megcsodálni a sárga színű autót, a gyár inkább az öt év gyártás után tökéletesített Miura SV-re koncentrált. Senki nem számított arra, hogy a Countach még hónapok után is az autós magazinok címlapján szerepel majd – még az Autó-Motornál is, az 1971/14-es szám elején volt látható a tanulmány.

LP112 néven futott a projekt, ami a motor beépítésére – Longitudinale Posteriore, hosszában hátul – utalt, ebből lett az utcai autó LP jelzése, az 500-as szám pedig az 5,0 literes lökettérfogatra utalt. Ennek az autónak egyébként műszakilag semmi köze nincs ahhoz, ami aztán három évvel később sorozatgyártásba került. A prototípus lemezekből készített vázra épült, egyedi volt a 4971 köbcentis V12-es, a sorozatgyártású modell már csővázat kapott, és a megbízható 4,0 literes blokkot kapta.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.