Kényelembe helyez – Citroën C4 menetpróba

Karakteres formatervvel, komfortos futóműhangolással, széles motorválasztékkal és ötletes megoldásokkal tér vissza bevált stílusához a Citroën.

null

Karakteres formatervvel, komfortos futóműhangolással, széles motorválasztékkal és ötletes megoldásokkal tér vissza bevált stílusához a Citroën. Autógyártó legyen a talpán, aki a mai viszonyok között képes előre tervezni. Ami azt illeti, a jövőbelátás nem áll távol a Citroëntől, hiszen a márka több mint 100 éves történelme során azzal szerzett magának rajongókat, hogy gyakran legalább egy lépéssel a többiek előtt járt. Bár tisztában voltak vele, hogy a kompaktok iránt egyre kisebb az érdeklődés, mégsem egy sokadik szabadidő-autó, hanem egy emelt hasmagasságú, kupés tetővonalú ötajtós mellett voksoltak, amely rossz utakon is boldoguló futóművével és áramvonalas sziluettjével jól illik a klasszikus Citroënek sorába – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Karakteres formatervvel, komfortos futóműhangolással, széles motorválasztékkal és ötletes megoldásokkal tér vissza bevált stílusához a Citroën.
Fotó: AUTÓ-MOTOR

Az egykori GS-re utaló stíluselemeket ügyesen vegyítették a márka aktuális arculatával, így egy valóban önazonos újdonsággal léphettek piacra. A trend ugyan azt kívánta, hogy készüljön egy teljesen elektromos változat is a Citroën C4-esből, a vásárlók igénylik a hagyományos benzines és dízelmotorokat, tehát kézenfekvő volt, hogy kitartanak mellettük. A hazai bemutatón az 1,2 literes, 130 lóerős, kézi váltós alapmodellt vezettük.

Az már első pillantásra egyértelmű, hogy egyéniség született, a látszatát is igyekeztek elkerülni, hogy bármelyik ellenfelére hasonlítson. A karakteres formán a LED-es lámpák egyedi alakja a legfeltűnőbb, ezeket látva sötétben is könnyen felismerhető az autó. Világos színekben jól érvényesül a formatervezők kreativitása, akik jól egyensúlyoztak a két kategória között. Alig látszik rajta, mennyire kényelmes a ki- és beszállás, a viszonylag magas üléshelyzet dacára személyautós a vezetési pozíció.

A bent ülőket körülöleli a karosszéria, helyszűkére viszont nem lehet panasz. Elöl és hátul is tágas teret kínál, még ha nem is érezni valami szellősnek az utasteret. A prémiumminőség a DS almárkának jár, a kissé olcsó hatású anyagokat sok kreativitással ellensúlyozták. A logóra rímelő textúrán kívül kényeztetően puha ülések, tévés háttérvilágítással feldobott digitális műszeregység és négyszögletes kormánykerék erősít rá a franciás hangulatra. Utóbbi semmilyen hátrányt nem jelent, mérete és fogása is ideális.

Az első utas előtt olyan innovatív tárolórendszert alakítottak ki, amely a kesztyűtartón kívül egy kihúzható fiókot és egy tablet-tartót is felvonultat, emellett több kisebb rekesz és polc könnyíti meg az apró tárgyak vagy éppen az okostelefon elhelyezését. Már a próbaút alatt is sikerült belakni a C4-est, ebben nagy szerepe van a szépen kárpitozott, speciális tömésű üléseknek, melyek rendszert alkotnak a Progressive Hydraulic Cushions fantázianevű felfüggesztéssel. A legendás, hidropneumatikus technológiánál egyszerűbb, acélrugós megoldást hidraulikus ütközőelemekkel ellátott lengéscsillapítók különböztetik meg a riválisokétól.

Az acél- és a könnyűfém felnik is 18 colosak, a külső díszítés személyre szabható

Mégsem ezek a különleges gátlók, hanem maga a hangolás a lényeges, ugyanis nem is próbáltak sportautót faragni a családi használatra szánt C4-esből, inkább a kényelemre összpontosítottak. Lehet, hogy kanyarban a ma megszokottnál jobban dől a karosszéria, de magabiztosan fut és stabilan kanyarodik az autó. Pedig a háromhengeres létére meglepően energikus turbómotor a 130 lóerős csúcsteljesítményhez méltó lendülettel mozgatja a C4-est.

Morgós hangja és lineáris gyorsulása tempós haladásra sarkallja a sofőrt, aki a könnyen elérhető, puhán kapcsolható, ideálisan áttételezett kézi váltóval kihasználhatja annak tudását. Alacsony fordulatról is húz, nem jön zavarba a kompakt méretű, igaz, alig több mint 1,3 tonnás karosszériától. Alapmotor ide vagy oda, ideális választás! A klasszikus vezetési élményben persze szerepe van a puha rugózásnak is, ilyet ma már csak kevés márka kínál.

Franciásan ízlésesek és kényelmesek az ülések, a vezetési pozíció személyautós. Hátul is gondoskodtak a magas komfortszintről, több tárolóhelyet is kialakítottak. Átlagos méretű a szabályos alakú csomagtartó.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.