Két Esztergomban gyártott lágyhibrid összehasonlítása

Senkinek nem kell bemutatni a magyar piac két legnépszerűbb autóját.

null

Senkinek nem kell bemutatni a magyar piac két legnépszerűbb autóját, hiszen kelendőségük miatt rengeteg fut belőlük a hazai utakon. Mi is egyetértünk a vásárlók szimpátiájával, hiszen korábban mindkét lágyhibrid szabadidő-autóval pozitív tapasztalatokat szereztünk. Idén ismét megújult a kínálat, az 1,6 literes, szívó benzines és a szintén 1,6 literes dízel után az 1,0 literes, turbós benzines is kikerült a választékból, az egyik legjobbként számontartott, 1,4 literes turbómotor pedig mostantól csak 48 voltos lágyhibrid hajtással készül – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Suzuki SX4 S-Cross és Vitara 1.4 Hybrid 48V 6MT AllGrip
Fotó: Stefler Balázs és Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

A szigorodó európai szabályozás miatt szükségessé vált fejlesztés előnyökkel és hátrányokkal is jár. Kezdjük a rossz hírrel, az új rendszer teljesítménye 9%-kal csökkent, viszont a négy henger és a 135 lóerő továbbra is előnyösnek számít a kategóriában. Szintén negatívum, hogy a plusz technika beépítésével a vételár is emelkedett, áprilistól mindkét modell egységesen 5 140 000 Ft-tól indul – a GL szint azért tért vissza, hogy az áremelés mellett kedvezőbb lehessen az alapár.

Karakteresebb és puhább a Vitara műszerfala, a hibrid rendszer folyamatábráját is látványosabban jeleníti meg
Fotó: Stefler Balázs és Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

Ezeken kívül nem vitás, hogy a hibrid SX4 S-Cross és Vitara is csupa előnyös tulajdonsággal gyarapodott! Akit lelombozott a csökkentett csúcsteljesítmény, azt biztosan meggyőzi majd a 15 Nm-rel megnövelt nyomaték, hiszen előnye a gyakran használt fordulatszám-tartományokban érezhető. Hajtani ugyan nem tudja az autót, de a 13,6 lóerős villanymotor nagyobb igénybevételnél, tehát ahol a benzinmotor viszonylag rossz hatásfokkal működik, besegít a hajtásba, ezzel 10–20%-osra becsült fogyasztáscsökkenést produkálva.

Csak az SX4 S-Cross kap kétzónás digitális klímát, ráadásul alapáron!

Fotó: Stefler Balázs és Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

A nagyobb, 48 voltos akkumulátort a gördülési és a fékezési energia visszatáplálásával tölti, ezért a használat során semmilyen új tennivalóval nem terheli a sofőrt. Összehasonlításunk során elsősorban arra voltunk kíváncsiak, mit tud a japánok lágyhibrid technológiája a gyakorlatban. Mivel a Suzukik jellemzően takarékosak, az új rendszertől csak annyit vártunk, hogy a korábbi, tisztán benzines hajtásláncnál kedvezőbb fogyasztási adatot produkáljon.

Érezhetően, de nem bántóan kisebb a hely a Vitarában. Nagyra nyílik a GLX Panoráma szinten járó üvegtető
Fotó: Stefler Balázs és Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

Mindkét tesztautó a hatfokozatú kézi váltóval és kapcsolható összkerékhajtással, illetve egyforma téli gumikkal felszerelve érkezett hozzánk, mindkettővel ugyanazt a városi, országúti és autópályás szakaszt tartalmazó útvonalat tettük meg azonos sofőrrel, közel egyforma forgalmi és időjárási viszonyok mellett, betartva a KRESZ előírásait. A fehér SX4-S-Cross 6,2, az arany Vitara 5,9 literes átlagot produkált, majd a hagyományos tesztprogram végén is 0,3 literes különbséget mértünk. 6,5 illetve 6,2 literes átlagukkal nemcsak a korábban tesztelt összkerékhajtású, hanem a pusztán elöl hajtó elődeik fogyasztását is lepipálták, ami a 25 kg-os súlytöbblet miatt említésre érdemes.

Nem csak centire nagyobb, a csomagtartója is tágasabb, mint a Vitaráé. A GL+ festett, a GLX polírozott 17 colos könnyűfém felnit kap
Fotó: Stefler Balázs és Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

Bár nagyon hasonlóak, a két típus méretei különböznek, az SX4 S-Cross 125 mm-rel hosszabb, 10 mm-rel szélesebb, 25 mm-rel alacsonyabb, tengelytávja 100 mm-rel hosszabb a Vitaráénál, utóbbi alapfelszereltség esetén 20, csúcsváltozatban 10 kg-mal könnyebb, ami önmagában is elég indok a 0,3 literes különbségre. Ezenkívül a fehér autóban alig 1000, az aranyszínűben viszont közel 3000 km volt a próba kezdetén.

Rövidebb tengelytávja miatt fordulékonyabb a Vitara. A frissítésnél új hátsó lámpákat kapott, a lágyhibrid hajtás érkezésekor az elsőket is kicserélték
Fotó: Stefler Balázs és Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.