Kiszervezi az autók elkészítésének folyamatát a kínai gyár

A Cyberster az első olyan MG típus, amelynek megvalósításáról nem a gyár, hanem a közösség dönt.

null

Jó úton van afelé a Nagy-Britanniából indult, de manapság már a kínai SAIC konszern kötelékébe tartozó MG márka, hogy teljesen elektrifizált legyen, nemrég jelentették be például az európai piacra érkező új villanyautóikat. De eközben nem feledkeznek meg a márkát egykor naggyá tevő sportkocsikról sem, a tavaly májusban bejelentett Cyberster nevű tanulmány az idei Sanghaji Autószalonon áll majd a nagyközönség elé.

MG Cyberster
Fotó: Flickr

A késlekedés oka egyfelől a koronavírus-válság, félretették a nem létfontosságúnak ítélt projektet, de ez egyben egy új döntési folyamathoz is vezetett. Az kínai MG márkánál kiszervezik az ilyen imázsautók gyártásba kerülésének döntési folyamatát a nagyközönségnek, azaz online felületeken kérik ki az érdeklődők véleményét az egyes autókról. Az a csavar, hogy nem a névtelen tömegek véleményére kíváncsiak, hanem olyanokéra, akik hajlandók pénzt is adni közösségi finanszírozás keretében az autó kifejlesztésére. A Cyberster roadster kapcsán az 50 millió jüan, azaz 2,33 milliárd Ft összegyűjtése kell ahhoz, hogy sorozatgyártásra készre fejlesszék az autót, megépítésék a szükséges prototípusokat.

MG Cyberster
Fotó: Flickr

Az MG Cybersternél a SAIC által fejlesztett akkumulátor-technológiával szeretnének 800 km-es hatótávolságot elérni, 3 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást ígérnek és 3-as szintű önvezetésre képes vezetőtámogató-rendszert. Persze, ha összegyűlik a fejlesztéshez szükséges pénz, az összes paraméter megváltozhat annak függvényében, hogy mit kérnek a potenciális megrendelők a sorozatgyártású MG Cyberster roadsterbe.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Nagy panelos műszerfalat kap a frissített Escort

Frissül a Ford Kína számára kifejlesztett olcsó lépcsős hátú kompaktja, a nagyobb hűtőrács mellett ez is megkapja a két nagy méretű, egymás melletti képernyős műszerfalat.

Az Equator szabadidő-autó nyitotta azon Ford-típusok sorát, amely már nem élére állított nagy méretű központi érintőképernyővel rendelkezik, hanem két darab, egymás mellé-közös panel alá helyezett képernyővel jön, és itt vannak a kémfotók a frissített Escort belsejéről – a külsőt januárban már láttuk –, amely hasonló stílusban alakul át. Csak emlékeztetőül, az Escort az előző generációs Focus műszaki alapján lett kifejlesztve kifejezetten a kínai piac számára, olcsó Focus alternatívaként.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.