Mitől válik kedvelhetővé egy elegáns japán sportlimuzin?

Sportlimuzinként akár a német középkategóriásokkal is versenyezhetne.

null

Hol a hiba a gépezetben? Valószínűleg még mindig nem cseng elég jól az Infiniti név ahhoz, hogy felkeltse a vevők érdeklődését. A legfőbb riválisnak tekinthető Lexusból idén több mint ötször annyi fogyott itthon, mint a Toyota prémiummárkájával egyszerre, 1989-ben alapított Infiniti legújabb típusaiból. Jelenleg ugyan csak négytagú a modellkínálat, a Mercedes-Benz A-osztály kifutó generációjával és az arra épülő GLA-val műszakilag megegyező Q30-as és QX30-as mellett a középkategóriás Q50-es és kupé változata, a Q60-as szerepel az árlistán.

Infiniti Q50S Hybrid AWD AT
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A tesztelt Q50S Hybrid annak ellenére ígéretes, hogy a hagyományos limuzinok iránt egyre inkább csökken a kereslet, hiszen a Lexus IS 300h is hasonló felépítésű. Igaz, legfőbb riválisa akciós áron már 10 380 000 Ft-tól elvihető, az Infiniti pedig akkor is drágább 3 610 000 Ft-tal, ha lemondunk a további 570 000 Ft-ért kapható, Lexushoz nem rendelhető összkerékhajtásról. Az Infiniti ütőkártyája, hogy az árkülönbséget egy V6-ossal kompenzálja.

Az enyhén retrós kormány átmérője és vastagsága is ideális, néhány gomb és kapcsoló Nissanokból származik
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ettől izgalmasabbá válik a Nissan konstrukciója, és ezt nem csak a nosztalgia miatt érezzük, kifinomultsága, kiegyensúlyozott járása, fokozatosan felépülő teljesítménye és egyre inkább ritkaságnak számító hangja azonnal mosolyt csal a vezető arcára. Tény, hogy nosztalgiával tölti el az embert, ugyanis azokat az időket juttatja eszünkbe, amikor ezt a magabiztosságot és nagyautós hangulatot csak egy prémiumautó tudta produkálni.

Három állása mellett automatikus hőfokszabályozásra is képes az ülésfűtés. Hátul szűkös a fejtér, de az ülés kényelmes, és a szellőzés is külön szabályozható
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A japánok a maguk feje után mentek, amikor villanymotorral egészítették ki a hajtást, és a rendszer szintén önállóan dönt arról, hogy beindítja vagy leállítja a benzinmotort, illetve hogy éppen melyik tengelyre mennyi nyomatékot továbbít. Mindez a háttérben, teljesen észrevétlenül történik, csak akkor láthatunk bele a történésekbe, ha követjük a folyamatábrát, ahol néha látszólag logikátlanul váltakoznak az események.

Csak a sárga kábel árulkodik arról, hogy a V6-os benzinesen kívül egy villanymotor is részt vesz a hajtásban
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ez az autó szinte titkolja, hogy hibrid, még a fordulatszámmérő is teljesen hagyományos, ami nem jelenti azt, hogy nem aknázza ki a lehetőségeit. Gyorsan visszatölti a lemerült akkukat, és amikor csak lehet, tisztán elektromosan halad. Egyenletes gázpedálállással autózva gyakori, hogy 100 km/óránál is nullát mutat a fordulatszámmérő.

Formaterve vegyíti a japán és az amerikai divat elemeit
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.