Motorkerékpár által ihletett barchetta a japán márka új modellje

A tervezésen felül a diákok feladata volt az életnagyságú modell megépítése is.

null

Már maguk a Suzuki fejlesztői is megpróbálkoztak a motorkerékpár és az autók világának egyesítésével a 2001-ben bemutatott GSX-R/4 tanulmányautó bemutatásával, de a Hayabusa-blokkos autó egyedi alkotás maradt. Most az olasz IED Torino formatervező iskola 24 hallgatójának vizsgamunkája volt a két- és négykerekűek világának egyesítése, amelynek az eredménye az itt látható Misano nevű sportkocsi lett.

Motorkerékpár által ihletett barchetta Suzuki Misano
Fotó: Flick

Kompakt méretek – 4000 mm-es hossz, 1750 mm-es szélesség, 1000 mm-es magasság, 2600 mm-es tengelytávolság és 1500 mm-es nyomtáv – jellemzi az alkotást, ahol a két ülést egymás mögött helyezték el. A szabadságérzet növelése érdekében elhagyták a tetőt, és az utastér mellett is átlátszó panelt helyeztek el ott, ahol egyébként az ajtónak kellene lennie. Kormánykerék helyett egy, a motorkerékpárok kormányára hasonlító kezelőszervvel lehet irányítani a Suzuki Misano-t.

Motorkerékpár által ihletett barchetta Suzuki Misano
Fotó: Flickr

A tervezésen felül a diákok feladata volt az életnagyságú modell megépítése is, amelyhez szintén segítséget nyújtott a Kimihiko Nakada által vezetett olasz Suzuki Design Center. A méreteken kívül mindössze annyit árultak el a műszaki tartalomról, hogy azért helyezték el tandemben a két ülést egymás mellett, hogy az így felszabaduló jobb oldali részben legyen helye az akkumulátornak, szóval villanymotoros hajtással képzelték el az olasz formatervező-hallgatók a Suzuki Misano sportkocsit.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Az Euro-5-ös normához igazították ezt a négyhengerest + videó

Az Euro-5 átállás alkalmából rögtön megújult a Suzuki legsportosabb naked-je, a GSX-S1000-es.

Agresszívabb megjelenést készítettek a formatervezők a Suzuki GSX-S1000-es nakednek, és a benzintank méretét is 17-ről 19 literre növelték. A legfontosabb újdonság, hogy az Euro-5-ös normához igazították a négyhengerest, ami ezt minimális teljesítményvesztéssel élte meg. A csúcsteljesítmény 150,8 LE-ről 150 LE-re mérséklődött (11 000/perc), a maximális nyomaték 107,9 Nm-ről 106 Nm-re csökkent (9250/perc).

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.