Ez az új szuperautó neve, ami targatetővel is kérhető

Limitált széria lesz a Ferrari 812 Competizione és Competizione A, 999 kupét és 599 targát építenek.

null

Két héttel ezelőtt már megmutatta a Ferrari az új szuperautó limitált szériás modelljének első képeit, most pedig nem csak az új típus nevét árulták el, de meglepetésre annak nyitott, targatetős változatát is leleplezték. A 812 Competizione és 812 Competizione A limitált darabszámban készül, de a 999 zárt és 599 nyitott példány azt jelenti, hogy kvázi váltja a 812 Superfast és 812 GTS típusokat – olvasható az autómotor.hu cikkében.

A kép illusztráció. Fotó: Pexels

A 6496 köbcentis V12-es szívómotornál a teljesítmény növelése érdekében átalakították a szívóoldal légcsatornáit, csökkentették a belső súrlódást. A titánium hajtókarok 40%-kal könnyebbek a korábban használt acél daraboknál, a dugattyúgyűrűk speciális DLC (diamond-like coating) felületkezelést kaptak, hogy könnyebben csússzanak a hengerfalon, az áttervezett főtengely 3%-kal lett könnyebb. A vezérműtengely is DLC felületkezelést kap, magasabbak lettek a bütykök. A szívósor légcsatornáinál optimalizálták a kanyarokat és lerövidítették a levegő útját. Megnövelték a befecskendező-rendszerben a nyomást, a gyújtásrendszer üzemállapottól függően használ egy- vagy két gyújtógyertyát, nem szikrázik folyamatosan mindkét égéstérben lévő elektróda. A kipufogórendszerbe részecskeszűrő került, ennek zajtompító hatását a hátsó dobok átalakításával kompenzálták. A hűtőrendszer hatásfokát 10%-kal javították úgy, hogy könnyebben halad át a friss levegő a hűtőn (nagyobb szellőzőnyílások oldalt) és az áttervezett hengerfejben a hűtőfolyadék csatorna kanyarjainak formáját optimalizálták. A száraz karteres kenési rendszer áttervezésével kevesebb olajat kell magával vinnie az autónak, miközben 30%-kal több olajat forgat a változó szállítású pumpa.

Mindezek eredményeként a csúcsteljesítmény 830 lóerő 9250/perces fordulaton, a leszabályozási fordulat a Ferrari utcai autóknál rekordnak számító 9500/percre emelkedett. Nem kell aggódni amiatt, hogy a maximális nyomaték csökkent, a 692 Nm (7000/perc) még így is bőven elég, ráadásul alacsony- és közepes fordulatszám tartományban nyomatékosabb az erőforrás. Nem változtatták meg a hétfokozatú, duplakuplungos váltó áttételeit, de újraprogramozással 5%-kal rövidítették le a kapcsolási időt. Ez az apróság is hozzájárul ahhoz, hogy a 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 2,85 másodpercig tart, a 0-200 km/óra sprint megvan 7,5 másodperc alatt és a csúcssebesség meghaladja a 340 km/órát.

Az átalakított aerodinamikai csomag nem csak a hűtőrendszer hatásosságát javítja, de a forró levegőt alacsonyabban engedi ki, így az a targatetős változatnál se zavarja majd az utasokat. Az első kerékagyak átalakításával javítják a fék hűtését, a fékfolyadék hőmérséklete 30°C-kal csökken a 812 Superfasthoz képest. A padlóburkolat átalakításával elöl 70%-kal, hátul 10%-kal emelkedik a hátsó tengelyre ható leszorító-erő, míg az új, a karosszéria teljes szélességét elfoglaló diffúzor további 35%-os növekedést eredményez hátul. A kupé hátsó szélvédő helyett olyan légterelő-burkolatot kap, ami javítja a hátsó szárnya hatásosságát, a Competizione A esetén a bukókeret formája látja el ugyanezt a feladatot.

A teljes cikk az új szuperautó képeivel elérhető az Autó-Motor oldalán.

Korábbi cikkünkben egy leköszönő szériát mutattunk be. Hamarosan búcsúzik a japánok kisautója, amely mindenből igyekezett a legtöbbet nyújtani a pénzünkért. Íme a klasszikus kisautók egyik utolsó képviselője.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.