Kisautónak nagy, kompaktnak kicsi, mégis ideális

Dinamikus vezethetőségével ideális választás lehet mindenkinek, aki kisautót keres.

null

Hogy pontosan melyik kategóriában indul a Suzuki újdonsága, arról már a 90-es évekbeli első generáció esetében is lehetett vitatkozni. Kisautónak nagy, kompaktnak kicsi volt, akárcsak az új modell, de a Balenónak épp az a vonzereje, hogy képes a két szegmens előnyeit egyesíteni. Centire alig nagyobb a Swiftnél, viszont a tervezésekor a divatnál nagyobb hangsúlyt kapott a praktikum: előrébb került az utastér, több a hely, nagyobb a lábtér, sőt, még a csomagtartó is. Mindez kulcsfontosságú azokon a piacokon, ahol családok választanak ekkora autót.

Suzuki Baleno 1.0 DITC és 1.2 SHVS
Fotó: Hilbert Péter, Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

Könnyű meglátni benne a Suzukit, elég ránézni a fényszórókra, a fekete A-oszlopra vagy az előretolt tetőre, a Swiftnél mégis hétköznapibb a stílusa. Az egyetlen érdekes részlet a hűtőrácsból a lámpákba átívelő betét. Utastere funkcionális, a műszerfal a maga módján látványos, ennél is fontosabb, hogy az egyszerű belsőben a Vitaráénál igényesebb anyagokat használtak, és az indiai gyártási minőség is rendben van. Kár, hogy az ülések alakja és tartása elmarad a kis szabadidő-autóétól, cserében méretesek és a fejtámlákat sem kell a testalkatunkhoz beállítani.

GLX-szinten sok extrát kap a Baleno, csak az aszferikus külső tükör hiányzik
Fotó: Hilbert Péter, Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

A kissé olaszos kormányszög ellenére jó a vezetési helyzet, a GLX-felszereltségű tesztautóét tengelyirányban is lehetett állítani. Ergonomikus a gombok és kapcsolók elrendezése, könnyen kezelhető a többi Suzukiban is megtalálható központi fejegység érintőképernyője. Szinte már feleslegesen sok információt közöl a kis kijelző, és a kisebb-nagyobb tárgyak elhelyezésére is gondoltak a japánok. Mégis az a legjobb az autóban, ami nem látszik, hiszen úgy biztonságos, hogy pusztán 950 kg a tömege!

Fotó: Hilbert Péter, Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

A 4,0 millió Ft alatti autókat bemutató különszámunkban már teszteltük a Baleno 1,2 literes, CVT-kivitelét, megdicsértük dinamikájáért és eltalált váltójáért. Meglepetésünkre a turbómotoros csúcsmodell nem tudta lepipálni, hiába a 111 lóerő és a 170 Nm nyomaték. A háromhengeres blokk alapjáraton remegteti a karosszériát, 2000-es fordulat alatt érezhetően erőtlenebb a négyhengeresnél, a hosszúra áttételezett, ötfokozatú kézi váltó miatt nem elég meggyőző a gyorsulása. Pörgetve érezhető a különbség, rugalmasságán javít a turbófeltöltő, 2500-3000 körül azonban már a hangja is felerősödik. 90-nél 2000-et, 130-nál 3000-et forog, autópályázáshoz jól jönne egy hatodik fokozat. A fogyasztáson ez mégsem látszik meg, hiszen a szívómotor 5,7-es átlaga helyett alig többet, 5,9-et produkált.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.