A legnagyobb pácban azonban a hibrid hajtású autósok vannak, szűkítve a kört a Toyota Priusosok. – A Prius katalizátorok a legértékesebbek a piacon, ezekért akár ötszázezer forintot is elkérnek, ráadásul az autó kialakítása is olyan, hogy az alkatrészt könnyen hozzáférhető helyre tették a japán mérnökök, ezzel tovább tetézve a bajt. Tudok olyan esetet, hogy a fővárosban egy éjszaka alatt hét Toyotát szabadítottak meg a katalizátorától, ráadásul mindezt egy bizonyos kerületben – mondta el Taskó. Az autóbontással foglalkozó szakember nem mellesleg pont a felfutó nemesfémárak okán bővítette vállalkozását katalizátorfelvásárlással. – Nem túlzás kijelentenem, ma az országban tízezres nagyságrendben foglalkoznak feketén a katalizátorok adásvételével, ezzel is elősegítve az illegális beszerzést és a lopásokat. Hozzánk csak nyilvántartásba vétel mellett adható le ilyen alkatrész, amelyről fotó is készül, így a visszaellenőrzés adott – tudatta a vállalkozó, majd folytatta. – Mára tíz autóból nyolc úgy érkezik be, hogy nincs alatta katalizátor, ez is arra utal, hogy az eladók is tisztában vannak ennek értékével. Ezzel együtt a „hamisítás” is egyre gyakoribb, megesik, hogy a kerámiabetétet – ami a nemesfémet is tartalmazza – kiszedik a katalizátorból, majd kitöltik valamilyen más anyaggal, amiről az avatatlan szem nem veszi észre, hogy átverték – mondta. A problémára több cég is szakosodott már, különböző megoldásokat, védőpajzsokat kínálnak, amelyek jó szolgálatot tehetnek, bár a legtöbb autós akkor gondolkodik el a védekezésen, ha már kár érte.