Agresszív gépet is tudnak alkotni a japánok

Teljesítményéhez és tudásához képest túlságosan is visszafogott volt a csúcs naked dizájnja, ez most megváltozott.

null

Ha valaki megnézi, hogy aktuálisan milyen nagy lökettérfogatú csupasz gépeket lehet kapni a piacon, eltérő technikai megközelítésekkel és motorépítési koncepciókkal találkozik, ugyanakkor van egy fontos metszéspont. Legyen szó brit, osztrák vagy japán termékről, mindegyik csúcs naked bike-ban közös a harcias külső. Most pedig a Suzuki is belátta, hogy ha fel akarják venni a versenyt a szegmens legjobbjaival,

kevés lesz a megbízható, kiforrott technikai alap, a GSX-S1000-esnek egyszerűen a tudásához és piaci pozíciójához illő megjelenést kell szabni.

Bár a váz és a GSX-R1000-esről származó lengővilla változatlan maradt, a teljes idomzatot átrajzolták, a légbeömlőket például a vadászrepülőgépek hajtóműgondolája ihlette. Az átalakítások lényegében arról szólnak, hogy optikailag „orrnehéz” legyen a gép, mert ettől lesz igazán streetfighteres az összhatás – ennek érdekében a kormány szélesebb és a tank űrtartalma is nagyobb. Ha ez nem lenne elég, a konvencionális formájú, halogénizzós lámpatest már a múlté, és a Koito által fejlesztett, futurisztikus, full-LED fényszóró uralja a frontrészt.

Részlet a bemutatóból
Fotó: YouTube

Viszont az ezres naked bike-ok kategóriája nem az, ahol komoly technika nélkül domborítani lehetne. A soros négyhengeres erőforrás alapját még mindig a K5-ös Gixxer adja, de hogy teljesítse az Euro-5-ös normákat, sok változtatást hajtottak végre. A szelepek, a vezérműtengelyek módosításai pedig nemcsak a tisztább üzemet szolgálják, hanem az is cél volt, hogy a blokk a középső fordulatszám-tartományban még combosabb legyen. Nem véletlen, hogy az újdonság 10,1 másodperc alatt letudja a 0-400 méteres vágtát!

Ezzel együtt az átdolgozott négyhengeres pörgősebbé vált, a maximális fordulatszám már meghaladja a percenkénti 11 000-et.

Az immár 152 lóerő (+2 LE) kordában tartását háromállású üzemmódkapcsoló és szabályozható kipörgésgátló segíti, de legalább ilyen fontos, hogy a kétirányú gyorsváltó az alapfelszereltség része, illetve hogy a finomabb működés érdekében a kuplungszerkezetet is módosították. Az elektronikus gázmarkolattal felvértezett modell továbbra is 310 mm-es első tárcsákat használó Brembo fékeket és minden paraméterében állítható KYB rugózó elemeket kap, vagyis a Suzuki még mindig nem látta elérkezettnek az időt, hogy elektromos futóművel örvendeztesse meg vásárlóit. A kék, szürke és fekete színben elérhető újdonság első példányai július második felében érkeznek a hazai Suzuki márkakereskedőkhöz.

A teljes cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: YouTube/Képernyőfotó

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.