Az Enyaq még a villanyautó-szkeptikusokat is zavarba hozhatja
Farmotoros és hátsókerék-hajtású, mint egy régi Skoda! Mindenki ezen élcelődik az új Enyaq kapcsán, pedig a modern kori autógyártás egyik mintapéldányáról van szó. A több konszerntárs által is használt moduláris padlólemezre épül (MEB), karosszériája enyhén magasépítésű, a hajtásról villanymotor gondoskodik, és akkor még nem is említettük az olyan „apróságokat”, mint a fizikai gombokat szinte teljesen nélkülöző digitális középkonzol, vagy az újrahasznosított anyagok széles körű alkalmazása.
Mégis, mint csomag, kifejezetten jó benyomást tett rám az Enyaq: a 4,65 méter hosszú újdonság helykínálata elsőosztályú, az ülések kényelmesek és remek a körkilátás, sőt, elektromos autó létére az 585 literes raktér is elismerésre méltó. S ha már Škodáról beszélünk, nem hiányozhatnak a praktikus részletek sem, például van egy külön töltőkábel-törlőkendő, hogy a „tekercset” esős időben ne kelljen nedvesen elcsomagolni. Ennél persze jobban megmozgatja majd a piacot, hogy már a forgalmazás kezdetekor három verzió lesz kapható: az 52 kWh-s akkumulátorral ellátott kivitel a 600 ezer Ft-os importőri kedvezménnyel 13,9, az 58 kWh-s 15,3, míg a 77 kWh-s 17,8 milliót kóstál.
Tovább