Rászoruló gyerekeken segítettek a veteránjármű találkozóval

Sikeres volt az első Vittorio Jano Jótékonysági Olaszautós és Veteránjármű Emléktalálkozó, közel félmillió Ft-ot gyűjtöttek.

null

Különleges autócsodákban gyönyörködhettek a veterán autók szerelmesei szombaton Jászberényben. Az ország különböző pontjáról érkeztek kiállítók az első Vittorio Jano Jótékonysági Olaszautós és Veteránjármű Emléktalálkozóra, melynek a Margit-sziget adott otthont. Motorok, szocialista és nyugati típusú kocsik egyaránt gördültek be a mustrára.

Mintegy hetven-nyolcvan gépjárműritkaság sorakozott fel, köztük olyan gyöngyszemek, mint az 1952-es évjáratú Hudson Hornet típusú autó.

– Amerikában is nagyon kevés van belőle, Magyarországon ezenkívül talán csak egy tulajdonos büszkélkedhet vele. Érdekessége, hogy ötezer köbcentis, sorhatos motor van benne – avatott be a részletekbe a gépcsoda tulajdonosa, a jászberényi Barta László.

Különleges megjelenés Fotó: Pesti József

A kiállításon sétálva jól karbantartott régi Ladákat, Wartburgokat, gyönyörű Pannónia motorkerékpárokat csodálhattunk meg, sőt egy Barkas teherautót is szemügyre vettünk. Akadtak szép számmal olasz gyártmányok is többek között az Alfa Romeo, és a Fiat világából. Krizsán Zoltán, a találkozót szervező Magyar Istálló Olaszautós Egyesület elnöke érdeklődésünkre elmondta, hogy több veterános baráti egyesülettel összefogva jótékonysági céllal jöttek össze.

– A sütivásárból, az autó- és motorkerékpár szépségversenyből, valamint a bográcsban készült ételekből befolyt adományokkal a jászberényi Szent István Körúti Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola, Szakiskola és Készségfejlesztő Iskola gyermekeit támogattuk. Közösségünk olasz autós, leginkább az Alfa Romeo tulajdonosokat fogja össze, de nem szerettük volna kizárólag olasz autósokra korlátozni a rendezvényt. Azért nyitottunk a többi márka felé, hogy minél több embert mozgósítsunk a gyerekek támogatására – fűzte hozzá a szolnoki székhelyű egyesület vezetője.

Motorosok egymás közt Fotó: Pesti József

Megtudtuk, hogy a sütivásár, a verseny és a babgulyás becsületkasszájából, valamint egyéb felajánlásokból közel félmillió forint gyűlt össze az iskolának. A találkozón természetesen tombolt az olasz életérzés, a rendezvényt életöröm, szeretet, jókedv és összefogás hatotta át.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Pesti József

Az Enyaq még a villanyautó-szkeptikusokat is zavarba hozhatja

Farmotoros és hátsókerék-hajtású, mint egy régi Skoda! Mindenki ezen élcelődik az új Enyaq kapcsán, pedig a modern kori autógyártás egyik mintapéldányáról van szó. A több konszerntárs által is használt moduláris padlólemezre épül (MEB), karosszériája enyhén magasépítésű, a hajtásról villanymotor gondoskodik, és akkor még nem is említettük az olyan „apróságokat”, mint a fizikai gombokat szinte teljesen nélkülöző digitális középkonzol, vagy az újrahasznosított anyagok széles körű alkalmazása.

Mégis, mint csomag, kifejezetten jó benyomást tett rám az Enyaq: a 4,65 méter hosszú újdonság helykínálata elsőosztályú, az ülések kényelmesek és remek a körkilátás, sőt, elektromos autó létére az 585 literes raktér is elismerésre méltó. S ha már Škodáról beszélünk, nem hiányozhatnak a praktikus részletek sem, például van egy külön töltőkábel-törlőkendő, hogy a „tekercset” esős időben ne kelljen nedvesen elcsomagolni. Ennél persze jobban megmozgatja majd a piacot, hogy már a forgalmazás kezdetekor három verzió lesz kapható: az 52 kWh-s akkumulátorral ellátott kivitel a 600 ezer Ft-os importőri kedvezménnyel 13,9, az 58 kWh-s 15,3, míg a 77 kWh-s 17,8 milliót kóstál.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.