Az év végén kerül az utakra a tüzelőanyagcellás iX5

A müncheni IAA kiállításon shuttle-autóként debütál a BMW iX5 Hydrogen, amelynek próbaszériája még az idén az utakra kerül – írja az Autómotor.hu.

null

Évekkel ezelőtt kötött együttműködési megállapodást a BMW és a Toyota, amelynek eredményeként a bajorok a japánok által kifejlesztett tüzelőanyagcellát is átveszik. Mivel a bajorok kínálatában nincs olyan személyautó, amelynek a padlólemeze képes lenne befogadni a hidrogén tárolására szolgáló tartályokat, az X5-ös karosszériában fogják tesztelni a technikát, még az idei év vége előtt az utakra kerülnek az első példányok a tesztelésre szolgáló szériából; a tényleges sorozatgyártásra várhatóan a következő generációnál kerülhet sor.

 

A bajorok szerint az akkumulátoros-elektromos járművek mellett a tüzelőanyagcellás-elektromos autóknak is van létjogosultsága, hiszen gyors az üzemanyag töltése, és ha nem épp kőolajból készítik, a hidrogéngáz tiszta üzemanyag. Ahogy az iX3-as szabadidő-autónál, az iX5 Hydrogen esetén is kék karosszériadíszek jelentik az újdonságot, mivel viszonylag kis szériáról van szó, ezeket jórészt 3D-nyomtatással készítik. A 22 colos felnik kapcsán az is említést érdemes, hogy azokra olyan Pirelli abroncsokat szerelnek, amelyek teljesen megújuló forrásból származnak.

 

A tüzelőanyagcella kimenő teljesítménye 125 kW, ez egy puffer-akkumulátort tölt, amelybe lassításnál a hajtómotorok is küldenek energiát, a kétmotoros hajtás csúcsteljesítménye 374 lóerő; ezt ugye addig tudja a rendszer, amíg van energiafelesleg az akkumulátorban, tartósan 170 lóerő a maximum, ami bőven elég hosszú távú autópályázáshoz. Karbonból készítik azt a két tartályt, amiben 700 bar-os nyomáson 6 kg hidrogéngázt tud magával vinni a BMW iX5 Hydrogen, azt nem árulták el, hogy ez mekkora hatótávolságot tesz lehetővé, de azt igen, hogy 3-4 perc alatt megvan az utántöltés és lehet is folytatni az utazást.

 

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.