Egy sportmotor, amelynél nem a gyorsaság a fő szempont

A német márka boxer erőforrásairól elsőre a nagy túragépek és endurók ugranak be, pedig a márka sportmotort is kínál ilyen blokkal.

null

Miközben az R 1250 GS-sel vagy akár az R 1250 RT-vel eléggé jól körülhatárolható célcsoporthoz szól a BMW, a boxermotoros família legsportosabb tagja, az R 1250 RS egyértelműen rétegmodell. Merthogy a piacon nincs még hasonló gép sem: ez egy olyan sportmotor, amelynél nem az a szempont, hogy versenypályán minél gyorsabb legyen, de akár azt is mondhatjuk, hogy hiányzik belőle a radikalitás.

BMW R 1250 RS
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Felépítése, vagyis a boxermotor és a kardánhajtás párosa sem éppen szokványos ebben a szegmensben, ennek megfelelően a vezetési élmény is egészen más, mint mondjuk egy japán szupersport masinán.

A BMW legfrissebb fejlesztésű, 1254 cm3-es boxer erőforrása teljesen más karakterisztikájú, mint mondjuk egy sornégyes. A nagy lökettérfogat és a kiegyensúlyozó tengely ellenére nem szereti az alacsony fordulatot, viszont utána olyan nyomatékcunami szakad a vezetőre, hogy a kipörgésgátló ikonja szüntelenül villog a műszerfalon. A leszabályozási fordulat sportmotoros viszonylatban alacsony, de ez a mindent elsöprő nyomaték sokkal dinamikusabbá teszi az RS-t, mint ahogy azt a 136 lóerő alapján várnánk. 60 vagy 80 km/óráról gyorsítva sok ezres sportgépnek is meglepetést lehet vele okozni!

Az ülés jól formázott, de a nyeregben felvett pozíció már nem kifejezetten kényelmes
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Miközben a gyorsváltóval való kapcsolások és a fékek is elképesztők, az elektromosan állítható futómű bombabiztosan fogja az utat, és eközben még a legfeszesebb hangolásban is értékelhető a komfortja.

Ugyanakkor ahogy a viszonylag nagy tengelytáv jót tesz az egyenesfutásnak, városban már nem annyira kezes, mint vártam, és bizony a kényelem terén is némi kompromisszumot követel. Persze csak a többi sportmotorhoz képest igaz rá ez az állítás, de annak ellenére, hogy nem egy csutkakormányos gépről van szó, nem az R 1250 RS az a BMW, amellyel lemenne az ember a térképről.

Mint az autókban: a csúcsfényszóró szürkületkor a nappali fényről automatikusan vált tompítottra
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Az 5 028 000 Ft-os alapárral összhangban van a motor általános minősége, a hegesztésektől kezdve a műszerfalon át a fényezésig minden átlagon felüli. Bár a bázisverzió felszereltsége is gazdag – többek között alapáron adják a visszagurulás-gátlót – bőven van lehetőség komolyabb összegek elköltésére. Egyebek mellett markolatfűtést, középállványt, nappali fénnyel ellátott fényszórót, tempomatot és kulcs nélküli indítást is választhatunk, így egy jól felszerelt R 1250 RS ára már inkább a 6 millióhoz közelít.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.