Nem a teljesítmény növelésével, hanem a felfüggesztés finomításával javítottak a Ford Performance mérnökei a Focus ST modell tudásán, ennek megfelelően a 2,3 literes EcoBoost turbómotor továbbra is 280 lóerős (5500/perc), nyomatéka 420 Nm (3000-4000/perc), és 5,7 másodpercig tart a 0-100 km/óra gyorsulás. A Focus ST Edition modellnél mindehhez alaposan módosított felfüggesztést adnak, amivel sokkal jobb menetdinamikai tulajdonságokat ígérnek – írja az Autómotor.hu.
A hasmagasságot 10 mm-rel csökkentik – további 20 mm-rel tekerheti lejjebb a karosszériát a tulajdonos –, a rugók 50%-kal feszesebbek a szériánál. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapításnak van egy Track Mode-ja is, amelyet a Nürburgringen finomhangoltak a Ford Performance mérnökei. A 19 colos könnyűfém felnik a Michelin Pilot Sport 4S gumikkal 10%-kal könnyebbek a széria kerekeknél. Végezetül ott van még az elektronikusan vezérelt differenciálzár, ami tengelykapcsolókkal irányítja a nyomatékot, akár 100%-ot tud küldeni egy oldalra, ha csak ott érez tapadást. Csak az ötajtós karosszériával választható a Ford Focus ST Edition, a karosszéria Azura Blue színű, ehhez fekete díszek és tető jár, az utastérben a Recaro kagylóüléseken kék cérnával követik el a díszvarrást.
Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!