A Lotusnál épp búcsúzik az eddigi sportkocsik alapját adó alumínium térváz, de abból még 62 darabot készítenek a nemrég feltámadott Radford nevű karosszériaépítő számára, akik azt felhasználva készítik el a Lotus Type 62-2 elnevezésű sportkocsit. A Type 62-es sportkocsi által inspirált utcai autót rögtön három formában készítik el.
A Classic nevű alapkivitelben a Toyotától származó, de a Lotus mérnökei által kompresszoros feltöltéssel ellátott 3,5 literes V6-os 430 lóerőt teljesít. A korabeli versenyautó fehér-vörös fényezését és arany díszeit viselő Gold Leaf modellben ugyanez az erőforrás már 500 lóerőt tud, míg a csúcsmodellnek számító és a Lotus legendás fekete-arany fényezését viselő JPS változat új kompresszorral és átprogramozott motorvezérléssel éri el a 600 lóerőt. A Classicnál feláras, egyébként alapfelszerelés a hétfokozatú, duplakuplungos váltó, utóbbival együtt rögtön elektronikusan vezérelt zárású differenciálművet is adnak. A Classic és a Gold Leaf AP Racing fékrendszert kap, a JPS-nél karbon-kerámia fékrendszert használnak.
Összesen 62 darab Lotus Type 62-2 sportkocsit épít a Radford, a karosszérián tükrök helyett kamerákat használnak. Az 1 tonna saját tömegű sportkocsi végső finomhangolását a Radfordban résztulajdonos Jenson Button végzi. Még az idén megkezdik az első autók összeszerelését a cég kaliforniai üzemében, ahonnan majd 2022 folyamán gördülnek ki az első példányok. A vételárat nem árulták el.
Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!