Minél retróbb, annál jobb ez a sportkocsi

A Radford karosszériaépítő által készített Lotus Type 62-2 alapváltozata 430 lóerős, a Golf Leaf 500 lóerős, míg a JPS 600 lóerős – írja az Autómotor.hu.

null

A Lotusnál épp búcsúzik az eddigi sportkocsik alapját adó alumínium térváz, de abból még 62 darabot készítenek a nemrég feltámadott Radford nevű karosszériaépítő számára, akik azt felhasználva készítik el a Lotus Type 62-2 elnevezésű sportkocsit. A Type 62-es sportkocsi által inspirált utcai autót rögtön három formában készítik el.

 

A Classic nevű alapkivitelben a Toyotától származó, de a Lotus mérnökei által kompresszoros feltöltéssel ellátott 3,5 literes V6-os 430 lóerőt teljesít. A korabeli versenyautó fehér-vörös fényezését és arany díszeit viselő Gold Leaf modellben ugyanez az erőforrás már 500 lóerőt tud, míg a csúcsmodellnek számító és a Lotus legendás fekete-arany fényezését viselő JPS változat új kompresszorral és átprogramozott motorvezérléssel éri el a 600 lóerőt. A Classicnál feláras, egyébként alapfelszerelés a hétfokozatú, duplakuplungos váltó, utóbbival együtt rögtön elektronikusan vezérelt zárású differenciálművet is adnak. A Classic és a Gold Leaf AP Racing fékrendszert kap, a JPS-nél karbon-kerámia fékrendszert használnak.

 

Összesen 62 darab Lotus Type 62-2 sportkocsit épít a Radford, a karosszérián tükrök helyett kamerákat használnak. Az 1 tonna saját tömegű sportkocsi végső finomhangolását a Radfordban résztulajdonos Jenson Button végzi. Még az idén megkezdik az első autók összeszerelését a cég kaliforniai üzemében, ahonnan majd 2022 folyamán gördülnek ki az első példányok. A vételárat nem árulták el.

 

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.