Nem a ma igényeire szabták az új Range Rovert, igyekeztek elébe menni a változó vásárlói elvárásoknak és törvényi előírásoknak, olyan autót alkottak a fejlesztők, amellyel a következő évtizedben megőrizhetik a piaci pozíciójukat. Jogszabályi oldalról tiltásokkal erőltetik az elektromos átállást, amelynek lekövetésére alkalmas az új MLA-Flex alap, a luxus világában pedig újabban minden a fenntarthatóságról szól, ennek megfelelően változtak meg a belső térben használt anyagok – írja az Autó-Motor.
A forma átalakulása, vagyis szinte a végletekig való leegyszerűsítése is illeszkedik ezekhez a trendekhez, hiszen az elektronikus készülékeink megjelenése is egyre inkább sallangmentesek, a szolgáltatásokban vannak igazi eltérések.
A karosszéria oldalán épp csak egy karaktervonalat hagytak meg, illetve az első oldalajtó peremén van egy fém díszbetét, a vezetőtámogató rendszerek érzékelőit-optikáit is mind elrejtették, az oldalablakok egy síkban vannak a tetőoszlopokkal, eltüntették a vízlehúzó-gumikat is. A hátsó részen van annyi újdonság, hogy elrejtették a lámpákat, a vízszintes részből világít a futófényes irányjelző, a lámpa többi funkciója pedig oldalra, csíkszerű függőleges világítótestekbe került.
Alapesetben krómozottak a karosszériadíszek, az SV modellnél bronz- vagy grafitszínűek ezek annak függvényében, hogy a fényűző vagy sportos autóra vágyik az ügyfél.
A 23 col átmérőjű könnyűfém felnikkel annyit csalnak a formatervezők, hogy a valós méreténél kisebbnek látni a Range Rovert – amíg nincs mellette másik, hagyományos méretű autó. De nem csak a megjelenést igyekeztek bagatellizálni, hanem a parkolást is. A körkamera-rendszer éjjellátó funkcióval is rendelkezik, így rosszul megvilágított helyen is pontosan látja a környezetet a sofőr, alapfelszerelésként jár az összkerék-kormányzás (a hátsó kerekek legfeljebb 7°-os szögben fordulnak el), amivel 10,95 (SWB) illetve 11,54 (LWB) méterre csökken a fordulókör átmérője.
A párosított okostelefonról kívülről is lehet vezérelni a szűk helyre ki- és beparkolást, ilyenkor pontosan a rendelkezésre álló hely közepére teszi le az autót az elektronika.
A teljes cikket ITT érheti el.
Kiemelt kép: YouTube/Képernyőfotó