Trendkövető – Tipo Cross 1.0 Firefly teszt

Kis lökettérfogatú turbómotorjával és terepjárós körítésével tökéletesen illik az aktuális trendekbe a Fiat frissített kompaktja.

null
Fotó: YOUTUBE

Kis lökettérfogatú turbómotorjával és terepjárós körítésével tökéletesen illik az aktuális trendekbe a Fiat frissített kompaktja – olvasható az Autó-Motor cikkében.

A Fiat alsó-középkategóriás modelljeire sokáig jellemző volt a bevállalósság, a 80-as évek végén debütált első Tipo és később a Bravo/Brava páros sikerében is nagy szerepet játszott, hogy különbözni mertek a konkurenciától. A Tipo digitális műszerfaláért, vagy a Bravo hátsó lámpáiért sokan meg voltak veszve! A 2016-ban debütált, második generációs Tipónál viszont már egészen más filozófia vezérelte a konstruktőröket, mindenféle formai bravúrt mellőzve egy megfizethető és tágas diszkontmodellt dobtak piacra. Bár a négyajtós, ferdehátú és kombi karosszériakialakítással egészen széles vásárlói kört fed le egyetlen típussal a Fiat, 

az nyilvánvaló volt, hogy ha nem akarnak lemaradni a konkurenciától, muszáj villantani valamit, és egy kis vonzalmat ébreszteni. 

Bár az alapkivitelek is látványosabbak az új hűtőmaszkkal és lökhárítókkal, a 37 mm-rel megemelt hasmagasságú Cross verzió az a Tipo, amelyen igazán tapintható a változás. A hangsúlyos kerékívtoldatok, a fényes hűtőmaszkbetétek és a sötétített hátsó üvegek is jól állnak a modellnek, de az összhatáshoz nagyon kell a 126 000 Ft-os felárért választható narancssárga fényezés is – a Fiat még mindig kínál egészen karakteres színeket. Hogy igazán SUV-os legyen az összhatás, tetősíneket is kap a Cross vásárlója, vagyis a kerékpár és egyéb szabadidős eszközök szállítását is támogatja.

Az autóban helyet foglalva az első, ami feltűnik, hogy méretéhez képest mennyire tágas, 190 centis vezető mögött is marad „használható” lábtér, sőt a Tipo azon kevés kompakt közé tartozik, amelyben kis kompromisszummal ugyan, de elfér hátul három felnőtt. A másik, ami fontos, hogy hiába van egy új digitális műszerfalunk és tetszetős kárpitozású ülésünk, az anyaghasználat továbbra sem megnyerő, a legtöbb részleten nagyon látszik a spórolás. Ez még hagyján, de vannak egészen bosszantó megoldások is, például a bajuszkapcsolók egyszerűen túl messze vannak a kormánytól, a fejegység menüjében pedig túl kicsik az ikonok, ami menet közben nem szerencsés. Kár, mert a Tipo a tárolórekeszek számával és a csomagtartó méretével (440 liter) is egyértelműen a praktikusabb kompaktok közé tartozik.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: YOUTUBE

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.