Következő mérkőzések
Spanyolország
18:002024. július 05.
Németország
Portugália
21:002024. július 05.
Franciaország

Estée Lauder, a magyar származású ikon ma lenne 115 éves

Estée Lauder neve szinte mindenkinek ismerősen cseng. Egy hatalmas vállalat megalapítója, a nők példaképe.

null

Smink, illatszer és hajápolási termékek nagyasszonya, vajon mi lakozott még Estée Lauder vonzó arca mögött? – olvasható a kérdés az Unilife.hu cikkében.

A kép illusztráció. Fotó: Pixabay

Gyermekkora

Josephine Esther Mentzer 1906 július 1-jén látta meg a napvilágot Coronában, mint Rose Schatz és Max Mentzer második gyermeke. Estée önéletrajzi művéből kiderül, hogy édesanyja magyar-zsidó származású, Sátoraljaújhelyi és Gelléri származású szülők sarja. Azonban Rose-t még Esther és testvérei születését és Mentzertől történő válását követően csatlakozott második férjéhez és kiköltöztek az Amerikai Egyesült Államokba.

Mivel anyai nagyszülei és a család egy része Sátorlajaújhelyen élt, Estée édesanyja a számára oly kedves Eszti nevet szerette volna adni lányának, innen jött az Esther, majd ennek későbbi becézése az Estée, mellyel híressé vált.

Karrierjének indulása

A bőrápolási história meseszerűen indult, amikor Estée John Schotz nevű, szintén magyar származású vegyész nagybátyja bemutatott számára egy bőrápoló krémet. A termék egyedi volt a piacon, titkos recept alapján készült és a bőrt puhává és illatossá varázsolta. Az ötlet megihlette a jó üzleti érzékkel megáldott nőt és elkezdett a krém tökéletesítésén dolgozni.

Egy márkanév kialakulása

A húszas években Esther megismerkedett későbbi férjével Joseph Lauderrel, akivel se veled se nélküled kapcsolatban éltek évekig. Tíz év ismeretség után összeházasodtak, kilenc év házasságot követően elváltak, majd 1942-ben ismét házasságot kötöttek és Joseph halálig házasként éltek.

A két gyermekük megszületését követően 1947-ben megalapította az Estée Lauder Inc. családi vállalkozást. A krémek azonban átütő sikert nem hoztak. Az első fordulat a Youth Dew fürdőolaj megalkotásakor következett be.

Nem volt azonban minden arany, ami fénylett. Ahogy egyre inkább felfelé ívelt a karrierútja, úgy fordult egyre inkább önmagába és vált depresszióssá. Nehéz volt nőként egy férfiak uralta üzleti világban tiszteletet kivívni. A gyermekek nevelése és a termékek folyamatos fejlesztése még nehezebb súlyként helyezkedett rá. 1998-ra túllendült a nehézségein és a Time magazin beválogatta őt a huszadik század legbefolyásosabb üzletemberei közé, egyedüli nőként.

A márka jelenlegi helyzete

A korábban nagy népszerűséget hozó Youth Dew után az 1900-as évek közepének legnépszerűbb arckrémjének megalkotása a Re-Nutriv következett. A fekete gyémántként is ismert szarvasgombával készült energiafúziós krém még mindig hasít a piacon. Ahogy az összetevője alapján lehet következtetni az ára igen borsos, ellenben a felsőbb körökben az eladási listák élén áll a közel 130 000 forintot érő kis tégelyes csoda.

Estée közel százévesen halt meg és ekkor hagyott hátra egy közel tízmilliárd dollárra becsült cégkomplexumot. Ha érdekel, mi történt azóta Estée Lauder cégével, olvasd el a teljes cikket az Unilife oldalán!

Korábbi cikkünkben a szünidő veszélyeire hívtuk fel a figyelmet. A nyár tagadhatatlanul a bulik ideje, de fontos, hogy szórakozás közben odafigyeljünk magunkra. Vakációs praktikák: nyáron is vigyázz magadra!

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.