Jó hír a rajongóknak, nyílt világú Star Wars-játékot készít

A Bethesda egyik ismert stúdiója pedig Indiana Jones-játékon dolgozik – írja az Origó.

Forrás: origo.hu2021. 01. 14. 15:28
A kép illusztráció Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2017-es Star Wars Battlefront II loot boxos rendszere miatt kitört gigabotrány után sokan követelték a Disney-től, hogy vegye el a Csillagok háborúja videojátékos feldolgozásainak exkluzív kiadási jogát az Electronic Arts-tól. Ugyan a kiadó nemrég kiköszörülte a csorbát a tisztán egyjátékos Fallen Orderrel, ám most részlegesen mégis teljesült a korábbi tüntetők kívánsága.

A kép illusztráció
Fotó: Pexels

A Disney tulajdonában lévő Lucasfilm Games bejelentette, hogy ugyan az EA berkein belül több Star Wars-játék is fejlesztés alatt áll, ám ennek ellenére a jövőben további kiadók és fejlesztők is hozzáférhetnek majd a szellemi tulajdonaihoz. A kezdeményezés keretében az Ubisoft megbízást kapott egy nyílt világú Star Wars videójáték elkészítésére, a projektről a létezésén kívül momentán csak annyit lehet tudni, hogy a The Division szériában használt Snowdrop játékmotor hajtja majd.

Emellett van ugyanilyen érdekes, hogy a Microsoft tulajdonában lévő Bethesda bejelentése szerint a MachineGames stúdiója már dolgozik egy új Indiana Jones-játékon. A 2009-ben alapított svéd fejlesztőcég munkatársai eddig csak Wolfeinstein-játékokat készítettek, így a teljesen új típusú projekt minden bizonnyal jót tett a moráljuknak.

 

Emellett természetesen már bőven eljött az ideje egy új Indiana Jones elkészítésének: érthetetlen, hogy az Uncharted és a Tomb Raider sikere ellenére miért nem készült már 2003 óta big budget játék a szériához.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

A videojátékok néha már drágábbak, mint a hollywoodi filmek

A videojátékok hőskorában, amikor a programokat sokszor egy-egy ember kalapálta össze szabadidejében, ez lehetetlennek tűnt. Ugyan abban az évtizedben kezdett kialakulni ezen iparág gazdasági háttere, de az igazi nagy durranások, legnépszerűbb darabok még mindig a jó ötleteknek, merész kísérleteknek köszönhették sikerüket. A pénzen pedig gyakorlatilag nem múlt semmi.

Mára mindez gyökeresen és végérvényesen megváltozott. Az elmúlt évtizedben folyamatosan nőttek a videójátékok fejlesztési költségei, és mára ezen összegen egészen döbbenetes magasságokba emelkedtek. A filmekkel ellentétben ebben szektorban nem divat pontos és részletes számokkal előállni. De az elhintett vagy véletlenül kiderült információmorzsák gondos begyűjtése után összeállítható a kis darabokból a kirakós.

Tovább

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.