Az autógyártókat elért félvezető chip-hiány okozhat bonyodalmat. Szorult helyzetbe kerültek az elmúlt hetekben egyes autógyártók, hiszen annyira limitálttá váltak a járműveik elektronikus rendszereiben használt bizonyos chipek, hogy világszerte számos összeszerelő üzem kénytelenné vált csökkenteni a termelését, vagy leállítani a komplett gyártását. Ez gigantikus kárt okoz az iparnak és a nemzetgazdaságoknak, így az érintett gyártók anyaországai szokatlan lépést téve már diplomácia úton is próbálnak segítséget nyújtani a vállalataiknak a szükséges gyártókapacitás megszerzésében – olvasható az Origo cikkében.

Fotó: PIXABAY
A Samsung Electronics tájékoztatása szerint sikerrel járhat a különleges lobbizás, az ellátási láncban lévő beszállítók és a chipgyártók is nagy elánnal vetették bele magukat az autóipar problémáinak a megoldásába. Ezért cserébe viszont a mobiliparban is elkezdhet gondot okozni a chiphiány, hiszen az autógyártók olyan DRAM és NAND készleteket kaphatnak meg, amelyeknek az eredeti elképzelések szerint mobileszközökben kellett volna landolniuk.
Egyelőre nem világos, hogy milyen mértékű lesz a mobilipart hamarosan elérő probléma, mekkora gyakorlati kényelmetlenséget okozhat a fogyasztók számára.
A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.
Méteres távolságból is tölthetnénk a mobilokat a jövőben
A szobába lépve maguktól tölteni kezdhetnek az okoskütyük – olvasható az Origo portál cikkében.
Jövőbe tekintő fejlesztéssel állt elő a Xiaomi, állítása szerint a Mi Air Charge technológiája segítségével több méteres távolságból is tölthetőek az okostelefonok és egyéb kütyük akkumulátorai. A vállalat szerint a bázisállomásával szimultán több eszköz is ellátható árammal, a töltőállomás és az eszközök közé beékelődő tárgyak nem feltétlenül csökkentik a hatékonyságot, a maximum teljesítmény pedig 5W. További érdekesség, hogy a Mi Air Charge antennákkal célirányosan küldi a töltést az eszközök irányába, nem valamiféle általános erőteret teret hoz létre, aminek a sugarában tölthetőek az eszközök.
A Xiaomi által bemutatott koncepció nem új, egyes vállalatok már évek óta állítják, hogy rendelkeznek ilyen technológiával, azonban a fogyasztói piacon semmilyen úton-módon sem váltak elérhetővé a termékeik. A Xiaomi is nagyon óvatos: idén garantáltan nem kerül piacra a Mi Air Charge töltőállomás és az első kompatibilis mobil, és arról sem kívánt spekulálni, hogy mikor történhet meg a bevezetésük.