Tovább húzza az ág a fogyasztókat, a TrendForce piacelemző cég szerint az idei első negyedéves áremelkedés csak a bemelegítés volt a DRAM memóriachipek piacán, valójában a második negyedévben lő csak ki igazán a rendszermemóriaként és videomemóriaként használt termékek ára.
A cég szerint az idei első negyedévben a fogyasztói piacra szánt, számítógépes memóriamodulokon használt chipek ára átlagosan 5 százalékot emelkedett, ami a DDR3 modulok esetében 10%, míg a DDR4 moduloknál 5% pluszt hozott az eladási árban. A videokártyákon használt GDDR chipek árában 5-10% közti árnövekedés volt tapasztalható.

Fotó: Pexels
A második negyedévben folytatódik a trend: a DDR3 modulok ára 15-20%-kal, míg a DDR4 moduloké 13-18%-kal ugorhat meg, miután 13-18%-kal emelkedhet a rajtuk használt lapkák ára. A videomemória sem lesz olcsóbb a második negyedévben, a 10-15% prognosztizált áremelkedés a mélyütés kategóriába esik, bár a jelenlegi túlkeresleti helyzetben továbbra sem ez lesz a videokártyák abszurd magas árazásának érdemi oka.
Összességében a TrendForce szerint az első negyedévben 3-8% között emelkedett a DRAM chipek ára, a második negyedévben pedig további 13-18% drágulás van kilátásban.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Kiemelt kép: Pexels
Elképesztő mennyiségű memóriával jön az új játékos telefon
Azt már egy ideje megszokhattuk, hogy az Asus leginkább a csúcskategóriás készülékekre koncentrál, és a hétköznapi felhasználóknak szánt ZenFone mellett évente jelentkezik egy új kiadással, még több memóriával a kifejezetten játékosoknak tervezett ROG Phone-ból is. Most ez utóbbinak a legfrissebb verziója, a ROG Phone 5 mutatkozott, és bizony bőven akadnak olyan tulajdonságai, amivel kiemelkedik a mezőnyből – olvasható az Origón.
A kijelzője egy 6,78 hüvelykes AMOLED technológiára épülő egység, amit a legújabb Gorilla Glass Victus üveg véd, és ami nemcsak támogatja a HDR10+ tartalmak megjelenítését, de 144 Hz-es képfrissítésre képes, ami egy-két évvel ezelőtt még a csúcskategóriás PC-k világában is a csúcsot jelentette. Ennek köszönhetően nagyon sima megjelenítésre számíthatunk az olyan játékok esetében, ahol a telefonba épített hardver képes kihozni ennyi képkockát másodpercenként.