A vezető divat webáruházak kínálatát egy platformon összekötő www.glami.hu keresőplatform piaci áttekintése szerint az e-kereskedelemben egyre inkább követelménynek tekinthető az olyan intelligens katalógus, amely képes rá, hogy egyéni tartalmat kínáljon a vásárlók számára.
Azok a vállalatok, amelyek nem fektetnek be a mesterséges intelligencia alkalmazásába, valószínűleg lemaradnak az egyre fokozottabb piaci versenyben.
A mesterséges intelligencia által támogatott weboldal fejlesztése jelentős erőforrásokat követelhet a vállalkozásoktól, ezért sok kereskedő választja azt az utat, hogy csatlakozik egy olyan keresőplatform katalógusához, amely fejlett ajánlórendszert működtet.

Fotó: Pixabay
A MI-alapú megoldások segítségével a vásárlók könnyebben igazodhatnak el a webáruházak kínálatában, mivel az intelligens algoritmusok a felhasználók viselkedése alapján segítik őket a megfelelő termékek megtalálásában. A felmérések szerint a fogyasztók 91 százaléka nagyobb valószínűséggel vásárol olyan webhelyen, ahol felismerik az igényeiket, „emlékeznek” rájuk és ennek megfelelően releváns ajánlásokkal látják el őket, valamint 48 százalék elhagyja a vállalkozás webhelyét, ha ott számára nem releváns kínálattal találkozik.
Ezenkívül 83 százalékuk számára nem okoz problémát megosztani az adatait, ha cserébe személyre szabottabb élményben lesz része a következő vásárlások alkalmával.
A teljes cikk ITT olvasható tovább.