Üzenetküldő applikációkkal spórolnak a telefonszámlán a magyarok

Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-maileket küld sms helyett – írja a Bama.hu.

Magyar Nemzet
Forrás: Mediaworks2021. 08. 29. 11:04
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller reprezentatív kutatásából.

A harmadik legnépszerűbb eszköz az ingyenes, nyilvános wifi-hálózatokra való rácsatlakozás.

Az internetes hangtovábbítási eljárással (VoIP) működő applikációk, például a Messenger, Viber, Skype használata Magyarországon jellemzőbb, mint számos EU-tagállamban.

Az előzetes várakozással ellentétben a 60 év felettiek körében eléri az 54 százalékot azok aránya, akik üzenetküldő applikációkkal spórolnak, harmaduk keresi az ingyenes wifi-elérhetőségeket, 26 százalékuk pedig alkalmanként az adatforgalmat is kikapcsolja a költségcsökkentésért.

A kutatásból az is kiderült, hogy a magyar előfizetők közel ötöde rövidebb beszélgetésekkel próbál spórolni, 11 százalékuk pedig megpróbálja csak végszükség esetén használni a telefonját. A megkérdezetteknek csupán 15 százaléka mondta azt, hogy egyáltalán nem szokott spórolni a mobilköltségekkel.

Az előfizetők 17 százaléka a mobilinternet korlátozásával igyekszik mérsékelni a költségeket, például nem néz videókat, mivel jelentős adatforgalmat generálnak.

A BillKiller szerint a felhasználóknak minden esetben érdemes ellenőrizniük valós adatfelhasználásukat, mert jellemző, hogy korlátlan internetért fizetnek, holott csak egy-két gigabájtnyi adatra lenne szükségük.

Az Eurostat adatai szerint az Európai Unióban az online telefon- és videóhívások aránya nőtt a legnagyobb mértékben az internetes tevékenységek, például a hírolvasás, zenehallgatás, közösségimédia-használat között a koronavírus-járvány első évében. A felhasználók 52 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint egy évvel korábban. Ráadásul a magyarok az európai átlagnál is nagyobb mértékben indítottak hívásokat és küldtek üzenetet online, és 68 százaléka használta ezt a csatornát a kutatást megelőző három hónapban, szemben a 60 százalékos uniós átlaggal.

Az eredeti cikk ITT érhető el.

Borítókép: unsplash

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.