Látványosan megelőzhette a japán konzolgyártó a vetélytársát

Ráadásul a Microsoft új konzoljai közül az olcsóbbikból fogyhatott több – olvasható az Origo cikkében.

Forrás: ORIGO2021. 11. 18. 10:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Részben a termékek üzleti modelljének előfizetésekkel való bonyolódása, részben pedig a Microsoft titkolózása miatt régóta nehéz átlátni a konzolháború éppen aktuális állását, ám az Ampere Analysis piackutató cég állítása szerint a PlayStation vs. Xbox harc jelenlegi fejezetében a Sony állhat jobban.

A vállalat állítása szerint idén szeptemberig a Sony 12,8 millió darab PlayStation 5-öt, míg a Microsoft olyan 6,7 millió Xbox Seriest adhatott el. Az összes gép iránt folyamatos a túlkereslet, így a számok alapján a Microsoftnál lehetnek súlyosabb gondok az előállított mennyiség terén. Persze nem szabad elfelejteni, hogy a Microsoft mostanra világszerte átállította Xbox Series X hardverűre az Xbox Game Pass Ultimate előfizetés részeként elérhető felhős játékfuttató szolgáltatását, ez a projekt minden bizonnyal gigászi mennyiségű hardvert szívott el a konzolra váró gamerek elől.

További érdekesség, hogy az olcsóbbik Xbox Series S-ből több fogyhatott, mivel azt nagyobb darabszámban sikerült elérhetővé tenni, a piac pedig szivacsként szívta fel a készletet.

Az Ampere szerint az idei harmadik negyedévben a világszerte összesen 9,1 millió jelenlegi generációs játékkonzol talált gazdára: a Nintendó 3,91 millió Switchet, a Sony 3,42 millió PlayStation 5-öt, a Microsoft pedig 1,77 millió Xbox Seriest értékesített.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: Pillanatkép a kontroller bejelentő előzeteséből (Fotó: Youtube)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.