Költségkímélési okokból és az ügyféligényekre válaszul többek közt a bankokat is elérte a videócsetes ügyintézés, ráadásul egyes cégek már az ügyfelek automatizált rendszeren keresztüli azonosítására is használni kezdték a mobilok és a számítógépek kameráiból érkező videófolyamot. Ennek során élénkségi tesztet végeznek a beléptetőrendszerek, a kapott instrukciókat követve az ügyfeleknek például a fejük elfordításával vagy mosolygással kell bizonyítaniuk, hogy élő emberek, nem pedig róluk készült fotót tart egy csaló a kamera elé.
A mesterséges intelligenciás arcgenerálással működő támadások leleplezésére specializálódott Sensity biztonsági cég most súlyos beszámolóval állt elő, állítása szerint ezek az élénkségi tesztek kijátszhatók deepfake videókkal: tíz nagy technológiai beszállító közül kilenc termékét erőfeszítés nélkül sikerült átverni az ötlettel.