A zéró emissziós repülőgép 3500 láb magasságban utazott a nyolcperces tesztrepülésen.
Ez már történelem
– mondta Gregory Davis, az Eviation elnök-vezérigazgatója a CNN Businessnek.
Egészen mostanáig szinte nem változott a meghajtási technológia a repülőgépeken, amióta a dugattyús hajtóműről a turbinás hajtóműre váltottunk. Utoljára az 1950-es években ugrott ekkorát a technológia.
Az elektromos autókéhoz vagy mobiltelefonokban használtakhoz hasonló akkumulátortechnológiájával és 30 perces töltéssel a kilencszemélyes Alice egy órát és mintegy 800 kilométert képes repülni. A gép utazósebessége 287 mérföld/óra: összehasonlításképpen, a Boeing 737 maximális utazósebessége 588 mérföld/óra.
A fejlesztő Eviation 2015-ben alakult. A cég azt reméli, hogy a repülés során összegyűjtött információkat is felhasználva 2027-ig már repülőgépeket szállíthat megrendelőinek.
Az Eviation vezére persze még arra figyelmeztet, hogy a terv változhat.
Terabájtnyi adatot generáltunk a repülőgépen lévő adatgyűjtő rendszerekkel, tehát még eltöltünk pár hetet az elemzésekkel
– mondta Davis.
2025-ig akarnak fejleszteni egy FAA-tanúsítvánnyal rendelkező repülőgépet, ami újabb tesztek után juthat majd el az ügyfeleikhez.
Az Alice három prototípusa között van „ingázó”, vezetői és egy teherszállító változat. Az elsőben kilenc utassal és két pilótával, a másodikban hat utasüléssel, a teherszállító repülőgépben pedig 450 köbméteres raktérfogattal számolnak.
Eredetileg az Alice 2021-ben indult volna el, de éveket csúsznak a fejlesztésével, holott több légitársaság is igényt tartana a teljesen elektromos repülőgépre – olvasható a Fejér megyei hírportál, a FEOL cikkében.
Borítókép forrása: Eviation