Az esemény fókuszában a hatalmas kínai alkalmazáspiacban rejlő lehetőségek állnak, a résztvevő fejlesztők megtudhatják, hogyan érhető el, hogy egy app beinduljon és sikeres lehessen a világ legnagyobb, 1,3 milliárd mobilinternet-felhasználót magában foglaló piacán.
Mire kell figyelni, hogy ne vesszenek el a jogi és adatvédelmi szabályozások között, hogyan hidalják át a kulturális különbségeket és szerezzék meg szükséges képesítési követelményeket, illetve fejlesszenek olyan appot, amely népszerű lehet a kínai felhasználók között?
A webináriumon többek között vezető kínai játékkiadók adnak betekintést a fejlesztői nehézségek és lehetőségek világába, és azt is bemutatják, hogyan érhet el komoly sikereket a Huawei AppGallery segítségével a Romániában fejlesztett nyelvtanuló alkalmazás, a Mondly.
Az előrejelzések szerint az okostelefonok terjedése Kínában rövid időn belül tovább növekedik, noha a világ legnépesebb országában az okostelefon-iparra és a mobilhasználatra vonatkozó statisztikák már most is lenyűgözőek.
A világ minden tájáról érkező fejlesztőknek ugyanakkor komoly kihívást jelent a kínai piac. Az ismeretlen és időnként bonyolult jogi és szabályozási környezetben nehezen igazodnak el, és problémát jelent számukra a sokféle követelménynek, így az adatvédelmi előírásoknak, fogyasztóvédelmi törvényeknek és a képesítési követelményeknek való megfelelés.
De kihívás az olyan alkalmazás létrehozása is, amely valóban jó visszhangot kap a kínai felhasználóktól. Ami ugyanis a nyugati ügyfelek számára elengedhetetlen termék, az könnyen nagyot bukhat Ázsiában, a fejlesztők pedig gyakran csak kapkodják a fejüket, hogy pontosan megértsék, miért nem sikeres az alkalmazásuk.
A fejlesztők gyakran nem tudják ténylegesen lokalizálni az alkalmazásaikat, és biztosítani, hogy az releváns legyen a kínai felhasználók számára. Számos kulturális különbséggel kell számolniuk, amikor egy alkalmazást kínai felhasználók számára készítenek, a nyelv megfelelő fordításától az olyan finomabb tényezőkig, mint a színek jelentése és a helyénvaló képek. Ezenkívül a fejlesztőknek meg kell érteniük, hogy az egyedi kínai okostelefon-felhasználói szokások és viselkedés miként befolyásolhatják az alkalmazás használatát.
A piacot teljes egészében ismerő kínai céggel való együttműködés ebben a tekintetben sokat segíthet a fejlesztőknek, mivel a helyi jelenlét a legtöbb fejlesztő számára elérhetetlen. Ebben igyekszik segíteni a Huawei és az AppGallery alkalmazásáruháza, amely már 490 millió aktív felhasználót gyűjtött össze világszerte.
A vállalat célja, hogy segítsen a tengerentúli fejlesztőknek Kínában sikert elérni, ennek érdekében a következő hónapban számos új kezdeményezést indít, amelyek célja a globális fejlesztők és a kínai felhasználók közötti szakadék áthidalása.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!