A telefonálás nem megy ki a divatból: 28 milliárd percet beszéltek tavaly a magyarok

Magyarországon a körülbelül 9,5 millió hanghívásra alkalmas aktív SIM-kártyával 8,5 milliárd hívást kezdeményeztek a magyarok.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2022. 12. 27. 11:16
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összesen 28 milliárd percet beszéltek 2021-ben telefonon a magyarok. Egy SIM-kártyára átlagosan 74 hívás, és hívásonként 3 perc 20 másodperc beszédforgalom jutott havonta – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által összeállított Mobilpiaci jelentés adataiból. 

Kezdetben a mobilokkal szinte csak telefonálni lehetett, később jött az sms és a mobilnet, majd a telefon is „okosodott”, de minden funkció ellenére a hanghívás máig népszerű szolgáltatás.

A 2015–2016-os negyedévekben átlagosan 178 percet beszéltek havonta egy SIM-kártyával, 2021–2022-ben viszont már 245 percet. A forgalom 2020-ban tetőzött, és onnantól kezdve érdemben nem emelkedett. A hosszabb távú trendek mellett 2020-tól szezonális hullámzások is megfigyelhetők a forgalom alakulásában. Az év harmadik negyedévében jellemzően kevesebbet beszélgettek mobilon az előfizetők.

 

A Mobilpiaci jelentés forgalmi adatai előfizetői és előfizetési típus szerinti bontásban is elérhetők. A lakossági feltöltőkártyás (prepaid) előfizetők kevés hívást kezdeményeztek (havi 28-at) és rövid ideig beszéltek (hívásonként 1,2 percet). Ez érthető, hiszen bizonyos hívásforgalom felett már nem éri meg a forgalomarányos prepaid előfizetés.

Érdekesség az is, hogy másként viselkednek a nem lakossági és a lakossági előfizetéses (postpaid) előfizetők is. A nem lakossági ügyfelek többször telefonálnak (havonta 113-szor), mint a lakosságiak (havi 83-szor), viszont a lakosságiak hosszabban beszélnek, (hívásonként 3,8 percet), mint a nem lakosságiak (3,1 percet). Úgy tűnik tehát, hogy a magánbeszélgetésekre több időt szánunk, mint a munkával kapcsolatosakra.

Az NMHH szakemberei a forgalomváltozást meghatározó hívásszámot és híváshosszt külön-külön is vizsgálták. Az egy SIM-kártyára jutó hívások száma az időszak alatt trendszerűen nem változott, és a szezonális hatások sem voltak jelentősek. Hatása volt viszont az előfizetés típusának: a prepaid előfizetéssel rendelkező ügyfelek jelentősen kevesebb beszélgetést kezdeményeztek, a nem lakossági postpaid előfizetők viszont többet – állapították meg.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.