A leköszönő szlovák kabinet szerdai ülésén hagyta jóvá azt a jelentést, amely tartalmazza, hogy az állami Eximbanka szükség esetén kereskedelmi bankok segítségével finanszírozza meg a hajógyárban erre az évre tervezett három hajó építését, 2013-ban pedig hasonló módon három vagy négy hajó megépítéséhez járuljon hozzá. A magántulajdonban lévő vállalat megmentéséhez szükséges állami szerepvállalást a kormány szerint a cégben dolgozók tömeges elbocsátásának veszélye tette indokolttá.
A révkomáromi hajógyár vezetése februárban fordult a helyi foglalkoztatási hivatalhoz egy esetleges tömeges elbocsátás ügyében. A hajógyár vezetése azzal indokolta ezt a lépését, hogy vevőinek nehézségei támadtak a megrendelt hajók finanszírozásához szükséges lízingszerződések megkötésével, ezért várhatóan szeptemberben, minden dolgozót el kell bocsátaniuk. A munkahelyek megszűnése közel 300 alkalmazottat és 77 vállalkozói viszonyban foglalkoztatott bedolgozót érintett volna, tovább rontva a régió egyébként is 20 százalékot közelítő munkanélküliségi rátáját.
A 110 éves múltra visszatekintő hajógyár már hosszabb ideje gondokkal küzd, mivel az utóbbi években – részben a válság hatására – csökkentek a megrendelései. A nagyvállalat, amelynek két évtizede még mintegy négyezer alkalmazottja volt, elsősorban teherszállító hajók gyártásával és javításával foglalkozik. Az 1990-es évek elején még évi 13-14 hajó készült az üzemben. A vállalat 1992-től állami tulajdonú részvénytársaságként működött, majd Csehszlovákia szétválása után Szlovákia egyetlen hajógyáraként üzemelt. Később több lépésben privatizálták. Alkalmazottainak számát az elmúlt években folyamatosan csökkentették. A legutóbbi tömeges elbocsájtás 2011 őszén volt, akkor közel 200 dolgozót küldtek el.

Online ügyintézés: A jövő most van!