Fennakadás nélkül múlt ki az 1-es terminál

Nem okozott fennakadást a forgalomban, hogy kedden előreláthatólag öt évre bezárt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. terminálja – közölte a Budapest Airport. Szerdától már valamennyi légitársaság a 2. terminálról közlekedik.

WA
2012. 05. 30. 15:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A repülőteret üzemeltető társaság kedden azt közölte: a nemzeti légitársaság megszűnése, valamint a tavalyi 330 százalékára emelt telekadó olyan pénzügyi helyzetet teremtett a repülőtér üzemeltetője számára, hogy nem maradt más választása, mint egy drasztikus költségcsökkentési program bevezetése. Ennek részeként történt a repülőtéren a dolgozók csoportos létszámleépítése, az idei évre tervezett, mintegy 10 milliárd forintnyi beruházás leállítása és az 1-es terminál bezárása.

A Budapest Airport szerdai közleménye szerint a reggel 6 és 7 óra közötti időszakban 9 diszkont és 2 hagyományos légitársaság gépe indult, összesen 1780 utassal a 2. terminálról.

A Budapest Airport kedd este indította és fogadta az utolsó járatokat az 1. terminálon, ahonnan az utolsó induló gép a Germanwings stuttgarti járata volt, míg az utolsó érkező repülő a Wizz Air W6 2342-es járatszámú római járata volt, amely 23.48-kor állt be az épület elé. Az utasok távozása és a csomagok kirakodása után a gépet átvontatták a 2B terminál forgalmi előterére.

A „régi” repülőtéri forgalmi előtér betonján csak a teherszállító repülőgépek (cargo), valamint a magánkisgépek és a business jetek maradtak az úgynevezett GAT (General Aviation Terminal) terminálon.

A Budapest Airport az 1. terminált lezárta a nagyközönség előtt, csak a megszűnt kereskedelmi egységek munkatársai pakoltak az épületben, a megmaradt készleteket szállították át a 2. terminálon lévő raktárakba vagy vissza a telephelyre, valamint elkezdték a bútorok, a vendéglátóhelyek berendezéseinek leszerelését.

Végleges hibernálás

A tervek szerint június végére az 1. terminált végleg „hibernálják”, az épületet a rendőrség és a repülőtér alkalmazottai őrzik, kordonnal zárják körbe, a minimálisan szükséges fűtés-hűtés-szellőztetés mellett lesz rendszeres karbantartás és takarítás is. Az épületet és berendezéseit olyan állapotban tartja a Budapest Airport, hogy a terminál – szükség esetén – akár két-három héten belül újra indíthat és fogadhat utasokat és repülőgépeket. A repülőtéri cég becslései szerint négy-öt éves kényszerszünet következik az 1. terminál életében.

A Ferihegyi 1. terminált 1939-ben tervezte ifj. Dávid Károly, azonban a félig kész épület 1944-ben romba dőlt a légitámadások miatt. A háború utáni újjáépítésben az eredeti tervek alapján állították helyre a terminált, amelyet 1950. május 7-én adtak át a forgalomnak.

A 2A terminál átadása, 1985 októbere után a külföldi légitársaságok maradtak az 1-esen, a Malév az új épületet használta. 1998 decemberében a 2B terminált is átadták a forgalomnak. 1999 májusától a koszovói albán–szerb konfliktus miatt a Jugoszlávia elleni légitámadások idejére a NATO-hadműveleteket támogató amerikai Ohiói Nemzeti Gárda KC–135-ös légi tartálygépei állomásoztak az 1. terminál előterén.

2003 és 2005 között az eredeti tervek szerint újították fel az 1. terminál épületét, amelyet a szárnyak között két modern indulási és érkezési épületrésszel egészítettek ki. A Budapest Airport végül 2012. május 29-én kényszerült az 1. terminál bezárására.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.