Bevenné Kínát az Apple

Az Apple globális eladásainak 20 százalékát adja a kínai piac, ahol további fejlődésre, a tavalyi bevétel duplájára számít az idén a cég.

KG
2012. 06. 07. 11:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A becslések szerint 2012 egésze során mintegy 27 milliárd dolláros értékesítést vár az amerikai óriáscég, csak telefonokból összesen 16 milliót értékesít majd az ázsiai országban – írta a China Daily napilap.

Kína alig három évvel ezelőtt, 2009-ben még csupán két százalékát jelentette a világcég globális eladásainak. Az idei első félévben az Apple kínai eladásai elérték a 12,4 milliárd dollárt, mely alig marad el a tavalyi egész éves 13,3 milliárd dollártól.

A fejlődést jelzi az is, hogy a jelenlegi hat mellé újabb két új saját bolt nyitását tervezi az Apple a kelet-kínai Sencsen és a közép-kínai Csengtu városában. Az Apple-nek jelenleg Hongkongban egy, Pekingben kettő, Sanghajban pedig három boltja van, és elsősorban a legnagyobb városok lakosai körében népszerű.

A vállalat jelenleg nem képes a kínai kereslet kielégítésére, és ahhoz, hogy lépést tartson a kínai középosztály bővülésével és a rendelkezésre álló jövedelem növekedésével, a jelenlegi boltszám megduplázása kellene – vélik az elemzők.

A vállalat a sikerek mellett ugyanakkor komoly kihívással küzd az ázsiai országban: tavaly december óta húzódik az iPad márkanév használatát illető jogi vita a Proview Technology tajvani céggel. A per elvesztése az iPadek eladásának befagyasztását és dollármilliárdos veszteségeket jelenthetne az Apple számára. A legutóbbi sajtóértesülések szerint ugyanakkor ez az eset nem valószínű: a felek peren kívüli megegyezésen dolgoznak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.